۱۷ دی ۱۴۰۱، ۵:۲۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84990920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس، تحریم رژیم صهیونیستی علیه مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین را محکوم کرد

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب اقدام رژیم صهیونیستی در تحریم مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین را محکوم کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، جنبش حماس در سخنانی مطبوعاتی این اقدام صهیونیست‌ها را جنایت و تعدی به حقوق طبیعی ملت فلسطین دانست و گفت این اقدام برای آن صورت می گیرد که قطعنامه اخیر سازمان ملل متحد برای پیگیرد رژیم تل آویو در برابر دادگاه بین المللی را تحت الشعاع قرار دهد.

جنبش حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که تسلیم این گونه باج خواهی ها و تهدیدات نشود و به اقدام خود برای پیگیرد رژیم صهیونیستی در برابر دادگاه های بین المللی ادامه داده و برای مقابله با قلدری صهیونیست‌ها و حکومت فاشیست که بصورت عامدانه حقوق و مقدّسات ملت فلسطین را در خاک خود نقض می کند؛ درصدد تقویت اتحاد داخلی گروه های فلسطینی باشد.

در همین راستا، ساعاتی پیش"محمد اشتیه" نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز جمعه شب در واکنش به تحریم رژیم صهیونیستی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این اقدام صهیونیست‌ها هرگز مانع نخواهد شد به مبارزه سیاسی و دیپلماتیک خود در محافل بین الملی برای ایفای حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ و به مرکزیت قدس شریف و نیز بازگشت آوارگان فلسطینی به وطنشان براساس قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد ادامه ندهیم.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در بیانیه ای از تحریم علیه فلسطینی‌ها خبر داد.

براساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت که ۱۳۹ میلیون شکل (حدود ۳۹ میلیون دلار) را از اعتبارات تشکیلات خودگردان فلسطین قطع کند که به گفته صهیونیست‌ها به عنوان حقوق ماهانه خانواده اسیران و شهدای فلسطینی پرداخت می شد.

رژیم صهیونیستی این اعتبار را قرار است به خانواده شهرک نشینان صهیونیست اختصاص دهد که در درگیری با جوانان فلسطینی کشته شدند.

از دیگر تحریم‌ها رژیم صهیونیستی آن است که ساخت منزل فلسطینی‌ها در منطقه جیم که ۶۰ درصد از مساحت کل کرانه باختری رود اردن را تشکیل می دهد، متوقف می شود.

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر خواستار تحریم علیه مسئولانی شده است که از دادگاه بین المللی لاهه خواسته اند که تعریفی درباره ماهیت اشغالگران ارائه دهد.

دولت افراطی نتانیاهو تاکید کرده است که مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم و رفت و آمد آن ها محدود شود.

مجمع عمومی سازمان ملل روز شنبه گذشته قطعنامه ای را با ۸۷ رای موافق علیه رژیم صهیونیستی صادر کرد.

این مجمع با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی از سوی دیوان دادگستری بین المللی درخصوص ماهیت اشغالگری اسرائیل را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، ۸۷ کشور به این قطعنامه رای موافق، ۲۶ کشور رای مخالف و ۵۳ کشور رای ممتنع دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha