وضعیت رنگ زرد کرونایی در چهارمحال و بختیاری دوباره نمایان شد

شهرکرد -ایرنا- مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از بازگشت رنگ زرد کرونایی به نقشه استان خبر داد و گفت: براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان بن در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سید علی درخشان روز شنبه با اعلام این خبر افزود: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، به جز شهرستان بن تمام شهرستان‌های استان از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارند و در حالی‌ که هفته گذشته شهرستان‌ بن نیز در وضعیت آبی قرار داشت.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در برابر شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در زمان حاضر هیچ شهرستانی در این نقشه در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد.

درخشان با اشاره به شناسایی سویه‌های جدید کرونا در کشور بر استفاده از ماسک ،تزریق واکسن یادآور و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: از تاریخ هفتم تا ۱۴ دی‌ماه مجموع مراجعان روزانه در استان ۱۳ نفر بود که در این مدت یک نفر بستری جدید در استان داشتیم.

وی اظهار داشت:مجموع آمار بستری‌های فعلی در بیمارستان‌های استان سه نفر است که از این تعداد جواب آزمایش ۲ نفر مثبت اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای به نسبت پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha