۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84991331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنگ اوکراین، تقاضای معافیت از خدمت نظامی در آلمان را افزایش داد

تهران- ایرنا- تارنمای دویچه وله گزارش داد: جنگ اوکراین و تنش ها با روسیه، تعداد سربازان آلمانی را که متقاضی معافیت از خدمت نظامی و حضور در مناطق جنگی هستند، در سال ۲۰۲۲ افزایش قابل ملاحظه ای داده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، دویچه وله نوشت: سخنگوی وزارت مسئول رسیدگی به تقاضاهای خدمت نظامی در آلمان به گروه رسانه ای «RND» در این کشور گفت: ۹۵۱ نفر از سربازان در سال ۲۰۲۲ میلادی، خواستار معافیت از خدمت در میادین رزمی شده اند.

سخنگوی وزارت امور مدنی و خانواده آلمان افزود: در سال ۲۰۲۱ تنها ۲۰۱ مورد تقاضای معافیت از خدمت نظامی دریافت شد اما در سال ۲۰۲۲ این رقم به ۹۵۱ نفر افزایش یافته است.

دویچه وله نوشت: ارتش آلمان (بوندس وهر) ۱۸۳ هزار پرسنل دارد و تعداد افرادی که خواستار معافیت از خدمت هستند، در کل کمتر از یک درصد است.

بر اساس این گزارش، جنگ اوکراین و به ویژه افزایش تنش ها با روسیه در سال ۲۰۲۲ از جمله دلایل درخواست معافیت سربازان از خدمت در میادین جنگی است.

دویچه وله افزود: به رغم آن که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فقط از اوکراین حمایت می کند و به طور مستقیم در درگیری این کشور دخالتی ندارد چشم انداز درگیری گسترده تر با روسیه در سال ۲۰۲۲ واقع بینانه تر شده است.

تا سال ۲۰۱۱، اکثر فارغ التحصیلان از مدارس در آلمان مجبور بودند مدت کوتاهی در ارتش خدمت کنند یا به جای آن، در برخی از فعالیت های مدنی شرکت کنند.

در دهه های اخیر، آلمان نقش فزاینده ای را در عملیات نظامی بین المللی ایفا کرده است. این عملیات نظامی الزاما تحت حمایت سازمان ملل نبوده اند. بزرگترین و مشهورترین نمونه آن نقشی است که آلمان به عنوان دومین کشور بزرگ تامین کننده نیروها در افغانستان ایفا کرد و سربازان آلمانی تا زمان خروج ناگهانی نیروهای غربی از افغانستان در سال ۲۰۲۱ در این کشور حضور داشتند.

طبق آمار ارتش آلمان، از سال ۱۹۹۲ میلادی ۱۱۶ نفر از سربازان آلمانی حین خدمت در خارج از این کشور جان خود را از دست داده اند که این آمار همچنین شامل مرگ و میرهای غیرمرتبط به میادین رزم مانند خودکشی و قتل می شود.

پس از سال‌ها فشار شرکای ناتو برآلمان برای گسترش بیشتر نقش نظامی خود، دولت اولاف شولتس، صدراعظم این کشور، خواستار افزایش هزینه‌های دفاعی و اصلاحات دیگری به دلیل جنگ اوکراین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha