هنرمندان متعهد مانع تحقق تلاش دشمن برای به پستو بردن هنر شدند

بوشهر - ایرنا - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان متعهد اجازه ندادند تلاش دشمن برای به پستو بردن هنر به نتیجه برسد و جناحی که با اندیشه و تفکر مشکل دارد صحنه‌ها را به سکوت و خاموشی بکشاند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود سالاری روز شنبه درآیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ۲ بوشهر افزود: تئاتر فرهنگی‌ترین هنر به شمار می‌رود و در همه جوامع تئاتری بودن به معنی فرهیختگی است.

وی با بیان اینکه با احترام به همه اهالی هنر اما فرهیختگان هر جامعه تئاتری هستند اظهار کرد: تئاتری‌ها در همه جا منشاء فکر و اثر هستند و اگر فرهنگ تجلی یک تفکر به شمار می‌رود به طور یقین تئاتر به معنی تجلی یک تفکر است.

سالاری اضافه کرد: در جنگ فرهنگی دشمن تلاش می‌کند تا حد امکان این تفکر ظهور، بروز و تجلی نداشته باشد به همین خاطراست که به محض بروز نوسانات اجتماعی و سیاسی از جانب دشمن در هر کشوری نخستین جایی که هدف قرار می گیرد فرهنگ است که آن را به پستو ببرند.

وی ادامه داد: در همین ارتباط تلاش دشمن همواره این بوده که سالن‌ها، تئاترها و اجراهای صحنه‌ای تعطیل شود و وقتی یک هنرمند در صحنه موسیقی برای بزرگ قله سلسله جبال عشق حاج قاسم سلیمانی اجرا می‌کند به خانه مادر آن هنرمند حمله می‌شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: دشمن می‌داند اگر قرار است یک تفکر وارد پستو شود باید به فرهنگ حمله کرد این درحالی است که اندیشه باید به صحنه بیاید و دیده شود و تئاتر این کار را می‌کند.

وی از همه هنرمندانی که اجازه ندادند صحنه به سکوت و خاموشی برسد، تقدیر کرد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف ما سبک کردن سایر هنرها نیست اما باید بدانیم که سینما از تئاتر ارتزاق می‌کند و هنرهای دیگر با تئاتر دیده می‌شوند.

وی تاکید کرد: ما مسئولان وظیفه‌ای جز این نداریم که با صاف کردن جاده‌ها مسیر را برای هنرمندان فراهم کرده و بعد از چند سال این جشنواره‌ها دوباره برگزار شوند.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ۲ بوشهر از ۱۴ دی‌ماه به مدت سه روز با حضور ۲۵۰ هنرمند در قالب ۱۶ گروه نمایشی باهم رقابت کردند و امروز برگزیدگان این جشنواره برای حضور در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha