طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از برخی تخفیفات برخوردار شود

زنجان - ایرنا - معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از برخی تخفیفات برخوردار شود تا شاهد تسریع در اجرای آنها باشیم.

به گزارش ایرنا، تقی رضایی روز شنبه در نشست با مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، افزود: دولت تلاش دارد با جدیت به طرح‌های حمایتی خود در حوزه مسکن جامه عمل بپوشاند که معتقدیم برای پیشبرد اهداف در این حوزه باید شاهد اعمال برخی تخفیفات و همراهی‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی دستگاه ها می‌تواند متقاضیان را در دستیابی به مسکن و تحقق آرزوی خانه‌دار شدن یاری دهد، گفت: معتقدیم طرح‌های حمایتی مسکن دولت باید از قاعده پرداخت ۷.۸ درصد بیمه، ۹ درصد مالیات بر ارزش‌ افزوده و یک درصد حق‌ الثبت مستثنی شود.

رضایی با یادآوری اینکه در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره به لحاظ زمین دولتی محدودیت‌هایی داریم اما با این وجود چند نقطه را برای خرید یا توافق دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان همچنین دارای زمینی است که مقرر شده با سه درصد تخفیف در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گیرد.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه حدود پنج هزار نفر از متقاضیان مسکن در استان زنجان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند، ادامه داد: به همین خاطر انتظار داریم در خصوص قیمت زمین به توافقاتی برسیم و تخفیف‌هایی نیز شامل شود که اولویت ما در این خصوص تهاتر است و می‌توانیم زمین مرغوب را در زنجان واگذار کنیم.

وی با اشاره به زمین‌هایی که سازمان بنیاد مستضعفان در اختیار دارد، افزود: همراهی در خصوص واگذاری این زمین‌ها می‌تواند دولت را در تحقق اهداف طرح‌های حمایتی مسکن یاری دهد.

رضایی اضافه کرد: در همین راستا هفته آینده پیش‌ پرداخت ۷۷ میلیارد تومانی را برای زمینی که در اختیار بنیاد مستضعفان بوده و در نقطه مناسبی به لحاظ سکونتی قرار دارد مصوب خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: قیمت کل زمین مذکور ۲۷۰ میلیارد تومان است و انتظار داریم حدود ۲۵ درصد تخفیف در این خصوص داده شود که مابقی پول زمین نیز خردادماه سال آینده پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha