ایجاد اشتغال بیش از سه هزار متقاضی بروجردی در سامانه رصد ثبت شد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سالجاری ۶ هزار و ۲۳۳ نفر تعیین شده که تاکنون ایجاد اشتغال سه هزار و ۴۰۰ نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده که ۵۰ درصد مقدار تعیین شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان عبدالعلی گیوه‌کی با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری شهرستان دارای جمعیت ۳۳۰ هزار نفر است و جمعیت فعال آن براساس برآوردها ۲۰۰ هزار نفر تعیین شد، اظهار داشت: جمعیت شاغل این شهرستان ۱۶۵ هزار نفر و بیمه‌شدگان اجباری ۲۲ هزار نفر و کل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ۴۷ هزار نفر است.

وی افزود: در مجموع تاکنون ۳۸۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به یک هزار و ۴۸۷ واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد ادامه داد: شهرستان دارای ۳۷۰ کارگاه‌ صنعتی و تولیدی است که مشکلات دارند، کاشی جم در حال حاضر ۱۲۰ کارگر دارد و فاز دوم آن در حال راه‌اندازی است.

گیوه‌کی عنوان کرد: این کارخانه از لحاظ نقدینگی و سرمایه در گردش مشکل دارد و ۲ ماه حقوق کارگران آن عقب‌افتاده است.

وی تاکید کرد: در کارخانجات نساجی بروجرد بیش از ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند که بیشترین ثبت آمار اشتغال آن در سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانه سامان کاشی در حال به روزرسانی است، افزود: در حال حاضر ۱۳۰ نفر در فرداموتورز مشغول به کار هستند که با فعال شدن خط تولید آن تا پایان سال به یک هزار نفر خواهد رسید.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد اظهار داشت: همچنین در کارخانه فارمدزاگرس ۶۵ نفر مشغول به کار هستند که با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو است.

گیوه‌کی تصریح کرد: در شرکت سیلیکون متال نیز ۱۰۰ کارگر مشغول به کار هستند که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای آن در نظر گرفته شده و ۲ ماه حقوق معوق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha