ترکیب منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر؛ سرخ‌تر از همیشه

تهران- ایرنا- در ترکیب منتخب هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های تراکتور و پرسپولیس بیشترین نماینده را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت بازی طی سه روز به اتمام رسید و پس از ۲ هفته‌ی فوق‌العاده کم‌گل شاهد رد و بدل شدن ۱۶ گل بودیم و هیچ یک از دیدارها با نتیجه‌ی مساوی بدون گل تمام نشد.

سرخ‌پوشان تبریز و تهران با چهار و سه نماینده بهترین عملکرد را بین تمام تیم‌های حاضر در لیگ داشتند. فولاد، هوادار، سپاهان و مس رفسنجان هم با یک سهمیه در تیم منتخب هفته از نگاه سرویس ورزشی ایرنا نماینده داشتند.

دروازه‌بان: محمدرضا اخباری(تراکتور)

جلوتر از کریستوفر کنت، دروازه‌بان باتجربه‌ی تیم تراکتور تبریز درخشان‌ترین نمایش را بین گلرها در هفته ای که گذشت از خود بر جای گذاشت. اخباری چند مهار به موقع و کلیدی داشت و وظیفه‌ی کاپیتانی خود را هم به بهترین شکل ایفا کرد و در شروع مجددها نیز تاثیرگذار بود.

ترکیب منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر؛ سرخ‌تر از همیشه

مدافعان: دانیال اسماعیلی‌فر(پرسپولیس)، عارف آقاسی(فولاد)، هادی محمدی(تراکتور)، عزت‌الله پورقاز(هوادار)

در دیدار تراکتور و استقلال یکی دیگر از عللی که باعث شد پرشورها کلین‌شیت کنند و به حریف پرآوازه‌ی خود موقعیت‌های پرتعدادی را ندهند عملکرد سازمان‌یافته‌ی خط دفاعی بود. هادی محمدیِ باتجربه یکی از برجسته‌ترین بازیکن در این پست بود.

فولاد نیز به جز سیو فوق‌العاده کریستوفر کنت به حریف خود چندان فرصت خودنمایی نداد و عارف آقاسی با نمایشی دلچسب به کمک جواد نکونام آمد تا پس از چند هفته به برتری برسد و کلین‌شیت کند.

عزت‌الله پورقاز همچنان بازیکنی مهم برای هوادار به حساب می‌آید. او در تیم ساکت الهامی هم خوب دفاع می‌کند و هم به هنگام ضربات ایستگاهی جلو می‌کشد تا با شم گلزنی بالایش در این زمینه هم کمک‌حال تیم بنفش‌پوش شد. او در هفته‌ی پانزدهم لیگ برتر زننده‌ی گل سه امتیازی تیم پایتخت‌نشین به ذوب‌آهن بود. گلی که با ضربه‌ی سری زیبا به ثمر رسید.

از دانیال اسماعیلی‌فر هم باید یاد کنیم. مدافع و هافبک پرسپولیس در دیدار برابر نساجی که نیمه‌ی دوم فوق‌العاده‌ای را سپری کرد و ۲ گل به ثمر رساند تا به نوعی از بحرانی که دچارش شده بود نجات پیدا کند و نیم‌فصل نخست را به شیرین‌ترین حالت ممکن تمام کند.

ترکیب منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر؛ سرخ‌تر از همیشه

هافبک‌ها: محمد عمری(پرسپولیس)، ریکاردو آلوز(تراکتور)، صفا هادی(تراکتور)

محمد عمری اما ستاره‌ی اصلی دیدار پرسپولیس و نساجی بود. وینگر سرخپوشان‌ تهرانی همانند مسابقه با گل‌گهر این بار نیز در ترکیب اصلی بود و موفق شد به جای یک گل، ۲ گل بزند و تیمش را در مسیر بردی بزرگ قرار دهد. عمری با اعتماد به نفس بالایی که دارد می‌تواند بیش از این‌ها به یاری تیم یحیی گل‌محمدی بیاید.

بازهم باید به ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز سر بزنیم و از ۲ هافبک تراکتور صحبت کنیم. ریکاردو آلوز برگشت و بازگشتش دوباره با پاس گل همراه شد. آقای پاس گل نیم‌فصل اول بعد از گذراندن مصدومیتی کوتاه‌مدت به ترکیب تیم خمس برگشت و توانست با یک پاس گل و ارائه‌ی فوتبالی کم‌نقص مرتبه‌ای دیگر اثبات کرد ستاره‌ی تراکتور در لیگ بیست و دوم تا به اینجای کار بوده است.

به جز آلوز دیگر خارجیِ فوق‌العاده تی‌تی‌ها در بازی با استقلال صفا هادی بود. تراکتوری‌ها از ابتدای فصل منتظر چنین نمایشی از بازیکن ملی‌پوش و عراقی خود بودند. صفا با دوندگی و جنگندگی بالایش اجازه‌ی بازیسازی به هافبک‌های استقلال را نداد و نمره‌ی قبولی از خمس گرفت.

ترکیب منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر؛ سرخ‌تر از همیشه

مهاجمان: محمد قنبری(تراکتور)، شهریار مغانلو(سپاهان)، لوسیانو پریرا(مس رفسنجان)

آخرین بازیکن تراکتور که در ترکیب منتخب حضور دارد محمدمهدی قنبری است. مهاجم ۲۴ ساله‌ای که در بازی برابر استقلال نمایش بی‌نقصی را ارائه کرد و زننده‌ی هر ۲ گل تیمش بود. او با این بازی که از خود بر جای گذاشت جایش در ترکیب اصلی را تثبیت کرد و باید دید در دیدارهای پیش رو هم می‌تواند این کیفیت را به نمایش بگذارد یا خیر.

شهریار مغانلو در این هفته‌ها تبدیل به همان بازیکنی شده که سپاهانی‌ها و ژوزه مورایس انتظار داشتند. او مقابل مس کرمان یک گل زد و یک پاس گل زیبا ارسال کرد تا روی ۱۰۰ درصد گل‌های طلایی‌پوشان در هفته‌ی پانزدهم اثر مستقیم داشته باشد.

لوسیانو پریرا نیز همچنان جور دیگر مهاجمان مس رفسنجان را می‌کشد و این بار به جای گلزنی ترجیح داد با ۲ پاس گل به یاری محمد ربیعی بیاید. شیمبای ۳۹ ساله و کهنه‌کار هنوز هم مهره‌ای تاثیرگذار در لیگ برتر ایران به حساب می‌آید.

ترکیب منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر؛ سرخ‌تر از همیشه

سرمربی: یحیی گل‌محمدی(پرسپولیس)

جلوتر از پاکو خمس یحیی گل‌محمدی بهترین مربی هفته بود. تیم تحت هدایت او بدون حرف و حدیث از سد نساجی بالانشین و آماده گذشت تا قهرمان نیم‌فصل شود. آنها برای زدن گل‌های بیشتر عطش داشتند و عقب ننشستند. یحیی تیمش را با یک برد درخشان و حیاتی به استقبال نیم‌فصل دوم فرستاد.

ترکیب منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر؛ سرخ‌تر از همیشه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha