معاون استاندار اردبیل: رویکرد متولیان سلامت باید آموزش همگانی باشد

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل گفت: رویکرد متولیان سلامت باید آموزش همگانی و اصلاح و ارتقای سبک زندگی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا قاسمیان روز شنبه در آیین بهره‌برداری از دستگاه ام. آر. آی بیمارستان سبلان اردبیل با بیان اینکه پیشگیری بسیار راحت‌تر و بهتر از درمان است، افزود: با توجه به اینکه درمان معلول بوده و علت آن در حوزه سلامت است، باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه هر اندازه بی توجهی و کم کاری در حوزه سلامت جامعه صورت گیرد به همان اندازه باید در حوزه درمان هزینه گردد، بیان کرد: برای همین باید رویکرد متولیان سلامت آموزش همگانی و اصلاح و ارتقای سبک زندگی آحاد مردم جامعه باشد.

قاسمیان پیشگیری را در سلامتی جامعه بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: گاهی یک آموزش ساده علاوه بر جلوگیری از مبتلا شدن افراد جامعه به بسیاری از بیماری ها باعث کاهش هزینه های درمان می‌شود.

وی اضافه کرد: برای افزایش سلامتی مردم علاوه بر تامین مواد غذایی و آب سالم و بهداشتی باید سبک زندگی مردم نیز اصلاح شود تا جامعه ای با نشاط و سالم داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: با افزایش سلامتی افراد جامعه کیفیت درمان نیز افزایش یافته و کیفیت و سطح ارایه خدمات مراکز درمانی به مراجعه کنندگان افزایش خواهد یافت.

قاسمیان تلاش برای افزایش نشاط و سلامتی در جامعه را وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد و گفت: یکی از بهترین روش‌های رسیدن به اهداف مورد نظر بسط و توسعه ورزش همگانی در جامعه است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور افزود: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی با استفاده از ابزار رسانه تلاش کردند چهره غیر واقعی از جمهوری اسلامی به دنیا نشان دهند در حالی که در نظام سلامت کشورمان بدون توجه به ملاحظات سیاسی و قوم و قبیله ای به تمامی ۸۵ میلیون نفر آن خدمات درمانی و پزشکی بدون منت ارائه می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: توسعه عدالت در تمامی زمینه‌ها یکی از اهداف نظام اسلامی ایران است و امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران تمامی آحاد مردم ایران به راحتی به پزشک و مراکز درمانی دسترسی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در بسیاری از حوزه از جمله هوا فضا، هسته ای، سلول های بنیادی و رشد و شتاب علمی جزو ۱۰ الی ۱۵ کشور برتر جهان است، اضافه کرد: امیدواریم با تلاش و کوشش جهادی متولیان سلامت در آینده نه چندان دور کشورمان در ساخت و بکارگیری دستگاه‌های پیشرفته پزشکی نیز جزو کشورهای برتر دنیا باشد.

به گزارش ایرنا، امروز با بهره برداری رسمی از دستگاه ام. آر. آی بیمارستان سبلان اردبیل که جزو به روزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ام‌.آر.آی هست به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به صورت رایگان و افراد تحت پوشش سایر بیمه ها با اخذ فرانشیز خدمات لازم ارائه خواهد شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha