۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84991564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۱ مددجوی بهزیستی خراسان‌شمالی صاحب‌خانه شدند

بجنورد-ایرنا- مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۸۱ مددجوی زیر پوشش این سازمان حمایتی با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در ۹ ماهه امسال صاحب خانه شدند.

محسن توحیدی مقدم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اعتبار ساخت، تکمیل و خرید مسکن این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از یک و نیم برابر شده است.

وی افزود: تحویل ۷۰۰ واحد مسکونی به گروه هدف در سالجاری هدفگذاری شد که در قالب ساخت، تکمیل و خرید انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: برای تحویل این تعداد از واحدهای مسکونی بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۱۰ میلیارد آن تاکنون تخصیص یافت.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۱۷ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که شامل معلولان، سالمندان، زنان خود سرپرست، کودکان و سایر گروه هدف می شود.

توحیدی مقدم افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده چهار هزار مددجوی بهزیستی در شهرها و روستاهای این استان فاقد مسکن هستند که همه این مددجویان در نوبت دریافت قرار دارند.

وی ادامه داد: از مجموع خانوارهای نیازمند زیر پوشش این سازمان حمایتی فاقد مسکن در استان سه هزار خانوار در شهرها و هزار خانوار در روستاها سکونت دارند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی، بیشتر این افراد را بیماران روانی مزمن، زنان سرپرست خانوار، معلولان جسمی و حرکتی و ذهنی، نابینایان، ناشنوایان و بیماران قطع نخاعی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی جزو استان های کم درآمد کشور است گفت: پارسال ۸۷۰ مددجوی زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان خانه‌دار شدند.

توحیدی مقدم بر حمایت خیران در راستای ساخت مسکن تاکید کرد و افزود: از نیکوکاران می خواهیم که در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند تا بخشی از مشکلات این قشر برطرف شود.

۱۱۷ هزار و ۴۱ نفر از جمعیت استان زیر پوشش این نهاد قرار دارند که از مجموع این تعداد ۲۵ هزار نفر معلول هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha