افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد در دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی قرار دارد

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری‌های لازم برای افزایش پروازها از فرودگاه بجنورد انجام شده است و وزیر راه و شهرسازی هم در این باره دستور ویژه داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد وحیدی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به دیدار با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی دستور ویژه برای افزایش پروازها از فرودگاه بجنورد داده است و افزایش شمار پروازها در این فرودگاه به هفت تا ۱۰ پرواز در هفته در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحقق این امر ظرفیتی مناسب برای افزایش جاذبه برای ورود سرمایه گذار به استان خواهد بود.

تسهیلات مسکن روستایی با ضمانت زنجیره ای

وحیدی با اشاره به گلایه روستاییان از اینکه ضمانت زنجیره ای در پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در برخی بانگ ها رعایت نمی شود گفت: بانک ها مکلف هستند تا تسهیلات مسکن روستایی را با ضمانت زنجیره ای در اختیار متقاضیان قرار دهند اما این امر در برخی از بانک ها رعایت نمی شود.

وی تصریح کرد: روستاییان تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند اما به علت تکمیل نبودن زنجیره تولید در ادامه راه دچار مشکل شده اند.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از مشکلات در زمینه اشتغال در روستاها، نبود زنجیره تولید و یا کامل نبودن آن است که سبب شده اهداف در پرداخت تسهیلات به نتیجه نرسد.

سرعت دادن به انتقال پساب تصفیه خانه پتروشیمی

وی با اشاره به نشست با وزیر نیرو گفت: در این دیدار برای اجرای پروژه های مهم تصمیم خوبی گرفته شد و وزیر نیرو بر تامین منابع آب پایدار و لزوم سرعت دادن به پروژه ها و آغاز پروژه انتقال آب های مرزی به چند شهر استان مورد تاکید قرار گرفت.

وحیدی گفت: یکی دیگر از موارد که در این نشست مطرح شد، انتقال پساب تصفیه خانه بجنورد به پتروشیمی خراسان و جایگزین شدن پساب با آب های دست اول است و وزیر نیرو در این زمینه بر سرعت دادن به این امر تاکید کرد.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق تا شمال غربی شهر بجنورد واقع شده است.

این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفته است و در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین  ترمینال جدید است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha