۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۷
کد خبر: 84991670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹ میلیارد تومان به بافت فرهنگی و تاریخی شهر بوشهر اختصاص یافت

بوشهر - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: برای باز زنده سازی بافت فرهنگی تاریخی شهر بوشهر، ۱۹ میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه امسال شهرداری اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، وحید نیک روش روز شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر با مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر افزود: یکی از اولویت‌های شورای ششم در شهر بوشهر رسیدگی به وضعیت بافت فرهنگی و تاریخی این شهر است.

وی اظهار کرد: اجرای گذر ادیان در بافت تاریخی بوشهر با ۶ میلیارد تومان به مساحت ۱۰ هزار متر مربع یکی از پروژه های تعریف شده در بافت تاریخی بوشهر است .

نیک روش یادآور شد: همچنین با موافقت شورای شهر ۵۰ درصد تخفیف ساخت و ساز در بافت فرهنگی تاریخی شهر بوشهر در راستای احیاء این مجموعه اعمال می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه یکی از معضلات موجود در بافت تاریخی این شهر، تصویب نشدن طرح تفصیلی بافت است، گفت: انتظار می‌رود این موضوع که نقش مهمی در ساخت و ساز و اجرای ضوابط شهرسازی دارد هر چه سریع‌تر تصویب شود.

نیک روش با اعلام این که شهرداری بندر بوشهر اقدامات خوبی در زمینه کف سازی و بهسازی معابر بافت تاریخی این شهر انجام داده و برنامه های خوبی در دست اجرا دارد، بیان کرد: نیاز است اداره کل میراث فرهنگی استان به جداره بافت تاریخی بوشهر هم توجه جدی داشته باشد .

رییس شورای شهر بوشهر گفت: همه دستگاه‌های مسئول باید به وظایف خود در مورد بافت تاریخ بوشهر عمل کنند تا شاهد رونق دوباره این ظرفیت بسیار خوب گردشگری در شهر بوشهر باشیم .

بافت قدیم بوشهر به شماره ثبت ۲۳۶۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌ مربوط به دوره حکومت نادر شاه افشار است اما اوج شکوفایی آن به دوره قاجار باز می‌گردد و سبک خاص و منحصر به فرد معماری، وجود بناهای کنسول‌گری‌ کشورهای مختلف، مراکز مذهبی مانند مساجد، حسینیه و کلیسا، بازار و کوچه‌های زیبا جاذبه‌های زیادی به آن بخشیده است.

این بافت روایت گر هویت تاریخی این بندر و ساکنان آن به مساحت ۳۸ هکتار شامل چهار محله بهبهانی، دهدشتی، کوتی و شنبدی در شبه جزیره مثلث شکل بوشهر است که از جمله نادرترین بافت‌هایی تاریخی کشور به حساب می آید که براساس شرایط اقلیمی ساخته شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha