۱۷ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84991801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی بوشهر نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی داد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از عصر دوشنبه تا ظهر پنجشنبه هفته جاری نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌‎شود.

پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت سرعت باد به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج و ۱۲۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر و گاهی تا ۲۵۰ سانتیمتر می‎رسد.

وی بیان کرد: در روز دوشنبه تا پنجشنبه جهت باد جنوب شرقی تا شمال شرقی همراه با تندبادهای لحظه‌ای و بارش باران پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در این مدت رگبار باران و رعد و برق در شمال خلیج فارس و سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: در این زمینه نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران و احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار داده می‎‌شود.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی، با احتمال بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: در این مدت ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی خلیج فارس ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۳۵، مد اول ساعت ۰۹:۲۷، جزر دوم ساعت ۱۲:۳۵ و مد دوم ساعت ۲۰:۰۷ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha