طراحی چهار ورودی شهر اردبیل در دست اجرا است

اردبیل-ایرنا-شهردار اردبیل از ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل خبر داد و گفت: طراحی دو ورودی شهر اردبیل به اتمام رسیده و طراحی دو ورودی دیگر این شهر هم به زودی به اتمام می‌رسد.

محمود صفری روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه شهرداری برای ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل اظهار کرد: ساماندهی ورودی شهر اردبیل و زیباسازی چهره شهر به عنوان یکی از مطالبات شهروندان از مدت‌ها قبل جزو برنامه‌های شهرداری بوده است که این برنامه طی هفته‌های اخیر در دستور کار قرار گرفت و طراحی این ورودی‌ها آغاز شد.

وی افزود: طراحی ورودی شهر اردبیل از مسیرهای خلخال و آستارا به پایان رسیده و طراحی ورودی شهر از مسیرهای مغان و تبریز هم در دست اجراست.

شهردار اردبیل درباره عملیات اجرای نماد میدان وحدت هم اظهار کرد: عملیات اجرایی نماد میدان وحدت اردبیل در قالب میراث فرهنگی در دست اجرا است که پایه اول آن به اتمام رسیده و پایه دوم آن تا ۱۰ روز آینده به اتمام می‌رسد و پیش بینی شده عملیات ساخت این نماد تا ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

صفری توجه به مطالعات و تدوین طرح جامع ترافیک در طرح‌های مختلف شهری را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای پل‌های داخل شهر از جمله اقداماتی است که باید پیوست مطالعاتی ترافیک داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید با هماهنگی در مطالعات این طرح‌ها، توزیع متناسب مراکز خدماتی در سطح شهر را مد نظر قرار دهیم تا شاهد توسعه متوازن در نقاط مختلف شهر باشیم.

شهردار اردبیل ادامه داد: در صورت کوتاهی دستگاه‌های متولی در بازنگری و ارائه طرح ترافیک برای پروژه‌های مهم شهری که موجب اخلال در نظم شهری می شود، مراتب به دستگاه‌های قضایی گزارش می‌شود.

صفری با بیان اینکه در ۲ سال اخیر بسیاری از طرح‌های مشارکتی شهرداری اردبیل از رکود خارج شده است، گفت: هم اکنون ۱۶ طرح مشارکتی در شهرداری در دست اجرا قرار گرفته که برای اجرای این طرح‌ها ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به کلنگ زنی طرح مشارکتی بازار خشکبار اظهار کرد: عملیات اجرایی بازار خشکبار اردبیل شروع شده و با تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره برداری می‌رسد اما در کنار این بازار، تعمیرگاه‌های مکانیکی و صافکاری‌های خودرو مشغول به کار هستند که تلاش براین است این صنف هم ساماندهی شده و به مکان دیگری انتقال داده شود.

شهردار اردبیل درباره آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پل‌های نیایش، قدس، شهید سلیمانی و بسیج اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی طرح احداث پل نیایش اردبیل در ورودی شهر از سمت جاده منتهی به نیر و سراب به ۸۰ درصد رسیده و عرشه اصلی پل قدس هم به اتمام رسیده و زیباسازی آن در دست اقدام است.

صفری با اشاره به آسفالت ریزی خیابان‌های سطح شهر گفت: امسال ۱۰ هزار تن قیر خریداری شده است که بخشی زیادی از خیابان‌ها، معابر و کوچه‌ها آسفالت‌ریزی خواهد شد.

وی افزود: ۷۰ درصد طرح‌های عمرانی شهرداری اردبیل فعال و ۳۰ درصد دیگر هم نیمه فعال است و برای اجرای این طرح‌ها چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

بر اساس آخرین آمار شهر اردبیل حدود ۵۲۹ هزار و ۳۷۴ نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha