گروه‌های جهادی گلستان، مردان میدان کمک به نیازمندان در روزهای سخت

گنبدکاووس- ایرنا- جوانان عضو گروه‌های جهادی گلستان همگام با سایر جوانان ایران اسلامی در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در کنار دولتمردان وارد میدان خدمت به نیازمندان شده و در حال کوششی بدون توقف برای یاری‌رسانی به آنان هستند.

به گزارش ایرنا، ۵۴ سال پیش در ۱۳ شهریور ۱۳۴۷ زلزله سنگین و شدید در فردوس استان خراسان جنوبی به وقوع پیوست و رهبر معظم انقلاب به محض اطلاع از وقوع این حادثه برخی از طلاب مشهد و شهرهای اطراف را بسیج کرده و در قالب یک گروه جهادی وارد منطقه شدند که حضور جهادی ایشان در این منطقه تسکینی بر دردها و مصائب مردم بود.

سالروز حضور رهبر معظم انقلاب برای کمک به زلزله‌زدگان فردوس به عنوان مبدا تشکیل گروه‌های جهاد در کشور شناخته می‌شود و بعد از آن هم ایشان در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف بر فعالیت‌های جهادی با محوریت محرومیت‌زدایی تاکید کردند که از بیش از یک دهه گذشته جوانان انقلابی با علاقه بیشتری به فعالیت‌های جهادی روی آوردند که این رویکرد پس از شیوع کرونا به اوج خود رسید.

جوانان ولایتمدار ایران اسلامی در هر قشر و سازمان از جمله بسیج دانشجویی با الگوگیری از بزرگمردانی چون حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از جهادگران واقعی عرصه دفاع از مظلومان و کمک به نیازمندان، حضور در گروه‌های جهادی و کمک به محرومان بر اساس تخصص و یا هر عملی که باعث بهبود شرایط آنان شود را برای خود افتخار می‌دانند و اقدامات خداپسندانه آنان لبخند را بر صورت پدران و مادرانی که به دلیل مشکلات مالی خجالت زده خانواده‌شان هستند هدیه می‌دهد.

این روزها در هر نقطه محروم از استان گلستان گروه‌های جهادی علاوه بر فعالیت در بخش عمرانی و خدمات پزشکی اقدامات فرهنگی برای امید آفرینی در این مقطع زمانی، توجه جدی به مسائل فرهنگی، تربیتی، سبک زندگی ایرانی - اسلامی و نشاط اجتماعی را در برنامه‌ دارند.

گروه‌های جهادی گلستان، مردان میدان کمک به نیازمندان در روزهای سخت

فعالیت ۳ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در گلستان

به گفته سردار علی ملک‌شاهکویی فرمانده سپاه نینوای گلستان، حدود ۳ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان سازماندهی شده و این افراد داوطلبانه به ساکنان در مناطق محروم در بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند.

فعالیت جهادگران گروه‌های جهادی از فرامین رهبر معظم انقلاب نشات می‌گیرد و در لبیک به امر ولی خود تمام قد در مسائل ورود می‌کنند و سفیران خدمت بی‌منت هستند.

حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در بخش‌های مختلف با نام‌ها "الکفیل" ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد در گرگان، "راه‌روشن" برای خدمات‌رسانی به مردم شهر انبارالوم و ۱۱ روستای تابعه آن در شهرستان آق‌قلا، گروه تخصصی چشم پزشکی "نوآوران سلامت" در گمیشان، استقرار دهمین بیمارستان تخصصی صحرایی جامعه بسیج پزشکی در اینچه برون و فعالیت چشم پزشکان بیمارستان فارابی تهران در شهر مرزی "کُرند" گوشه‌ای از فعالیت گروه‌های جهادی در بخش درمان بود.

گروه‌های جهادی گلستان، مردان میدان کمک به نیازمندان در روزهای سخت

کمک به محرومان، مهمترین وظیفه جوانان انقلابی

مسوول روابط عمومی قرارگاه جهادی شهیدتولی گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا کمک به محرومان را مهمترین وظیفه جوانان انقلابی دانست و گفت: اعضای بسیج دانشجویی شهرستان هرساله در ایام مختلف بر اساس وظیفه تعریف شده و با اراده قلبی در کنار فعالیت‌های درسی، تمرکز خود را به شاد کردن دل نیازمندان با فعالیت‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی قرار می‌دهند.

محمد سندگل افزود: در تعطیلات عیدنوروز و تابستان امسال ۳۰۰ نفر از دانشجویان گنبدکاووس با حضور در روستاهای محروم «سرپل، گل‌تپه، هادی‌آباد، حاجی قوشان، ابوذر ۱ و ۲ و ۳، زابل‌آباد و محلات سیدآباد و بدلجه» در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، تربیتی، آموزشی و مطالبه گری به نیازمندان خدمت ارائه دادند.

وی رویکرد فعالیت‌های جهادی در این روستاها را احصا مشکلات و دعوت مدیران برای حل آنها به منازل محرومان دانست و گفت: به عنوان نمونه امسال با ورود جهادگران در روستای حاجی قوشان سه خانواده محروم هر کدام ۱۰ میلیون تومان وام کم بهره گرفتند و ۵ میلیون تومان دیگر هم به صورت بلاعوض قرار است به آنان پرداخت شود.

این دانشجوی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس ادامه داد: جهادگران با حضور در روستاها با همراهی اهالی برای افزایش نشاط اجتماعی به مناسبت اعیاد جشن‌ها و مراسم شادی را تدارک می‌بینند.

سندگل افزود: مشکلاتی در بخش‌های مختلف آب، برق، گاز، مسکن و طرح هادی در روستاها وجود دارد که جهادگران در مسیر ترویج فرهنگ مطالبه‌گری به نمایندگی از روستاییان پیگیر این مسائل را برعهده می‌گیرند که به عنوان نمونه می‌توان به پیگیری و حل مشکل ضعف ولتاژ برق روستای سرپل با نصب ترانس‌های جدید توسط اداره برق و یا آسفالت حیاط مدرسه روستای حاجی قوشان توسط آموزش و پرورش اشاره کرد.

وی یادآور شد: در دوران کرونا هم دانشجویان بسیجی گنبدکاووس در کنار دیگر جهادگران با حضور در مرکز فنی و حرفه‌ای کوثر در تولید ماسک و گان فعالیت داشتند و در ادامه توزیع کالاهای مصرفی مورد نیاز و بسته‌های معیشتی میان نیازمندان به صورت یک برنامه مدون در حال اجراست.

توزیع یک تن مرغ میان خانواده‌های محروم گنبدکاووس

این فعال بسیجی گفت: به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی یک تن مرغ منجمد با کمک بسیجیان و همیاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تهیه و میان نیازمندان ساکن در روستاها و مناطق محروم گنبدکاووس توزیع شد.

سندگل افزود: همچنین به مناسب ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن ۵۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد توسط بسیج دانشجویی شهرستان میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

به گفته فرمانده سپاه نینوا گلستان، ۷ هزار و ۸۰۰ بسیجی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی مشغول ارائه خدمات به خانواده‌های محروم استان هستند.

گروه‌های جهادی گلستان، مردان میدان کمک به نیازمندان در روزهای سخت

سردار علی ملک‌شاهکویی بیان کرد: ایجاد ۸ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی، پرداخت ۱۸۳ میلیارد تومان برای رونق صنایع تبلیغی، راه‌اندازی هزار نیروگاه خورشیدی، برگزاری ۲۵ مرحله کمک مومنانه و توزیع ۶۰۰ هزار بسته معیشتی، آبرسانی به ۴۸۰ روستا و تحویل ۳۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد خمینی (ره) از جمله خدمات بسیج گلستان در سال گذشته است.

وی افزود: همچنین تعمیر و ساخت مدرسه و خانه بهداشت، آبرسانی آب شرب و کشاورزی، احداث جاده بین مزارع و غسالخانه از جمله اقدامات بسیج سازندگی گلستان است.

طبق اعلام سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، تاکنون ۴۲ هزار گروه جهادی از اقشار مختلف مردم در سطح استان‌ها تشکیل و سالانه در راستای تحقق اهداف بسیج بر حسب ضرورت برای کمک به مردم و نظام ماموریت‌های جهادی و انقلابی خود را در کنار دولت انجام می‌دهند.

حضور جهادی پزشکان، گرمابخش قلب ساکنان مناطق محروم گلستان

۴۲ هزار گروه جهادی مردمی در کشور فعالیت دارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha