رییس علوم پزشکی شاهرود: بیماران با علایم مشکوک کرونا خوددرمانی نکنند

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: بیماران با علایم مشکوک به کرونا و یا آنفلوآنزا ضمن رعایت قرنطینه خانگی از خوددرمانی پرهیز و بی‌درنگ به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین شیبانی روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: علایم ابتلا به آنفلوآنزا شبیه کرونا است اما راه‌های مقابله با این ۲ بیماری با هم متفاوت است، پس از خوددرمانی پرهیز کنید.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌ها بستری هستند، ابراز کرد: بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کند پس از انجام آزمایش سرپایی و تشخیص ابتلا به کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی معمولی برای ادامه روند درمانی در بخش‌های مخصوص به آن بیماری بستری می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرند.

شیبانی با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته میزان مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا در شرق استان سمنان به مراکز درمانی افزایشی با شیب ملایم است، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری با علایم تنفسی مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا تا قبل از این بازه زمانی به صفر رسیده بود اما هم اکنون ۱۶ بیمار در بیمارستان امام‌حسین (ع) شاهرود بستری هستند.

رییس علوم پزشکی شاهرود: بیماران با علایم مشکوک کرونا خوددرمانی نکنند

پنج بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: از این تعداد پنج بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون فوتی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا طی ۲ ماه گذشته ثبت نشده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و روند افزایشی مبتلایان باید منتظر یک اوج همه‌گیری دیگر باشیم.

شیبانی بر استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: تکمیل مراحل چهارگانه واکسیناسیون، پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری و استفاده از ماسک مناسب‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز کرد: استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و همچنین برای کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند مانند پرستاران در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان ضروری است.

وی با بیان اینکه در انجام واکسیناسیون پیشرفت زیادی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نداشتیم، افزود: آمار تزریق دُز نخست و دوم مناسب است اما آمار تزریق دُزهای سوم و چهارم در شهرستان‌های شاهرود و میامی مطلوب نیست.

شیبانی با اشاره به اینکه تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در شرق استان سمنان آمادگی تزریق واکسن را دارند، اظهار کرد: در برخی از شهرها و روستاها پایگاه‌های جهادی برای واکسیناسیون آمادگی دارند.

شهرستان شاهرود هم اکنون در وضعیت زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha