۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84992190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ دستگاه شتاب زلزله در زنجان وجود دارد

۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبر: 84992190
۳۶ دستگاه شتاب زلزله در زنجان وجود دارد

زنجان - ایرنا - رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۳۶ دستگاه شتاب نگار زلزله در این استان وجود دارد که یکی از مولفه‌های مهم در نصب ایستگاه‌های شتاب نگار بحث لرزه خیزی منطقه و سابقه زلزله‌ها است.

مسلم کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از سال ۷۲ و پس از زلزله رودبار و منجیل نصب دستگاه شتاب نگار و از سال ۹۹ به بعد نیز نصب دستگاه‌های نسل جدید بر خط در استان زنجان شروع شده است.

به گفته وی، در زمان حاضر از این تعداد ۱۱ دستگاه شتاب نگار زلزله در شهرستان زنجان، طارم پنج دستگاه، خدابنده هشت دستگاه، ابهر چهار دستگاه، ایجرود سه دستگاه، ماهنشان و سلطانیه هر کدام ۲ ایستگاه و شهرستان خرمدره هم یک دستگاه شتاب نگار نصب شده است.

این مسوول با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مهم و قابل توجه در نصب ایستگاههای شتاب نگار بحث لرزه خیزی منطقه و سابقه زلزله‌ها است گفت: موضوع نصب دستگاه‌های شتاب نگار از طرف مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است پیگیری می‌شود.

کرمی افزود: ایستگاه‌های شتاب نگار به تناسب مراکز حساس در سطح کشور، شهرهای پر جمعیت، محل هایی با وجود نیروگاه‌ها، سدها و شهرک‌های صنعتی بنا به تناسب این نیازها و جمعیت ساکن و اهمیت محدوده‌ها، نصب می‌شود.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان، با اشاره به اهمیت شهرستان طارم در رابطه با وقوع زلزله های پر اهمیت، گفت: این زلزله ها موجب شده تا پنج ایستگاه زلزله نگار در شهرستان طارم نصب شود.

کرمی خاطرنشان کرد: همه پنج ایستگاه زلزله نگار در شهرستان طارم برخط هستند و در صورت وقوع زلزله بلافاصله با توجه به ویژگی شتاب نگارهای نسل جدید که بر خط هستند بلافاصله فعال و شدت، بزرگی و عمق زلزله ثبت و به مرکز تحقیقات که اطلاعات را پایش می‌کند، ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha