۶۸۸ پرونده قاچاق کالا در خراسان شمالی رسیدگی شد 

بجنورد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: ۹ ماهه امسال به ۶۸۸ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۱۶۴ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال در استان رسیدگی شد. 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانده انتظامی خراسان شمالی، سردار سعید مطهری زاده در این‌باره اظهار کرد: در رسیدگی به پرونده جرائم اقتصادی ۶۴۶ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی‌ شدند.

وی افزود: ارزش ریالی پرونده های جرائم اقتصادی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد و تنها ارزش ۴۵ فقره از این پرونده‌ها بیش از یک میلیارد ریال گزارش شد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: در این مدت ۷۰۰ عدد انواع مواد محترقه قاچاق کشف‌شده که در بررسی‌های به‌ عمل‌آمده به نسبت سال قبل ۲۶۰ درصد افزایش دارد.

وی درباره اقدامات انجام گرفته در حوزه قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی نیز گفت: در این مدت ۱۸ هزار و ۱۲۵ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در استان کشف‌ شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶۸ درصد افزایش دارد.

مطهری زاده با بیان اینکه عده‌ای برای سودجویی بیشتر، سلامت افراد جامعه را از طریق فروش داروهای غیرمجاز و قاچاق به خطر می‌اندازند، تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال ۷۸ هزار و ۲۹۳ قلم دارو قاچاق و غیرمجاز کشف‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۶ دستگاه وسیله نقلیه شامل خودرو و موتورسیکلت قاچاق توسط کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و به پارکینگ منتقل‌شده است، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی درباره طرح‌های اجراشده توسط پلیس در زمینه با مبارزه با قاچاق گفت: در این مدت ۱۰ مورد طرح برخورد با قاچاق توسط پلیس استان اجرا شد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha