۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84992530
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پژوهشگران سمنانی دستگاه مدیریت مصرف انرژی کولر گازی را ثبت اختراع کردند

سمنان- ایرنا- معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دستگاه ابداعی پژوهشگران با عنوان «دستگاه حفاظت، کنترل، مانیتورینگ و مدیریت مصرف انرژی کولر گازی» ثبت اختراع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا محمدیان سمنانی روز یکشنبه به رسانه ها گفت: شرکت ایمن ارتفاع سمنان به مسئولیت علی قادری چاشمی از سال ۱۳۹۸ در پارک علم و فناوری دانشگاه استقرار یافت و در زمینه تهویه مطبوع و تبرید فعالیت می کند.

قادری چاشمی رییس هیات مدیره شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان در توضیح این اختراع گفت :در اتاق های کنترل و سرور و یا اماکن حساس، برای حفاظت از مجموعه و کولرهای گازی، خلاء هایی وجود دارد که به وسیله این دستگاه می توان آنها را رفع کرد.

وی ادامه داد : با استفاده از ماژول های اندازه گیری ولتاژ، جریان، دما و حسگرهای ورودی کنترلی جهت حفاظت از سامانه می توان اطلاعات را پردازش و سطح حفاظتی مناسبی را برای سامانه ایجاد کرد و با استفاده از ماژول های شبکه GSM و سامانه ارسالی فیزیکی هشدار و کارت های رله کنترلی نیز می توان نظارت و مدیریت کاملی بر روی مجموعه داشت و همچنین انرژی مصرفی را تا حد امکان کاهش داد و از انرژی های طبیعی بهره مند شد و پایداری سامانه را افزایش داد.

رییس هیأت مدیره شرکت فناور ایمن ارتفاع سمنان اظهار داشت : این دستگاه مزایا و قابلیت های بسیاری دارد که استفاده از یک دستگاه برای چهار کولر گازی به صورت همزمان، قابلیت اختصاصی سازی دستگاه برای اماکن مختلف، اندازه گیری کلیه پارامترهای ولتاژ و جریان، اندازه گیری دمای محیط داخلی و بیرونی، حفاظت پیشرفته از مصرف کننده و مدیریت بار و کاهش مصرف انرژی از جمله آنها هستند.

قادری افزود: دستگاه حفاظت، کنترل، مانیتورینگ و مدیریت مصرف انرژی کولر گازی، نمونه داخلی و خارجی ندارد و تجاری سازی آن آغاز شده و به صورت سفارشی تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha