۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84992545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عدم صرفه جویی گاز موجب قطع برق در گیلان می شود

۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84992545
عدم صرفه جویی گاز موجب قطع برق در گیلان می شود

رشت- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اهمیت موضوع مدیریت مصرف گاز برای پایداری جریان برق در استان گفت: اگر در مصرف گاز صرفه جویی نشود گاز نیروگاه های تامین برق استان قطع می شود که این موضوع سبب قطع برق در استان خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت گاز گیلان، محمد تقی مهدی زاده در نشست هم اندیشی مدیران گاز، برق و صنعت ، معدن و تجارت با صاحبان صنایع استان درخصوص مدیریت مصرف گاز با اشاره به تجربه موفق شرکت توزیع برق در تابستان امسال و پایداری جریان برق استان گفت: این مهم با همراهی همه بخش ها میسر شده است.
مهدی زاده از مردم خواست تا با مدیریت مصرف، پایداری جریان گاز برای سایر مصرف کنندگان را تضمین کنند.

بنا به این گزارش، مدیرعامل شرکت گاز گیلان نیز در نشست همراهی مردم را مهمترین راه کاهش مصرف گاز در استان دانست.
عیسی جمال نیکویی با اشاره به ناترازی تولید و مصرف گاز در کشورو از سویی تجربه موفق شرکت توزیع برق و پایداری جریان برق گیلان در تابستان امسال، گفت: باید با همفکری ترتیبی اتخاذ نماییم، تا هم جریان گاز خانگی پایدار بماند و هم روند تولید مختل نشود و کمترین آسیب به صنایع وارد شود.
مدیرعامل شرکت گاز گیلان در ادامه با اشاره به برخورداری همه شهرها و ۹۶.۸ درصد خانوارهای روستایی گیلان از نعمت گاز طبیعی گفت: به علت اجرای موفقیت آمیز پروژه بند «ق» در گیلان و برخورداری گسترده مردم گیلان از نعمت گاز طبیعی، شرکت گاز استان گیلان در سال ۱۳۹۷ از سوی شرکت ملی گاز ایران به عنوان استان معین برای گازرسانی به منطقه سیستان استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد و تاکنون بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در آن منطقه کار شده است.
جمال نیکویی با بیان این مطلب، افزود: روزانه بر تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی افزوده می شود و برای برخورداری همگان از این نعمت الهی، مدیریت مصرف در همه حوزه ها امری ضروری است.
وی راه حل اصلی پایداری جریان گاز را رعایت دمای آسایش (۱۸-۲۱ درجه سانتیگراد) در منازل دانست و گفت: طی همکاری با صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی برای نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در سطح جامعه تلاش می کنیم.

تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد تا با اتخاذ بهترین تصمیم برای تولید، زمستان امسال با پایداری جریان گاز به پایان برسد.
همچنین در این نشست اکبر تطهیری مقدم مدیر اجرایی انجمن مدیران صنایع استان گیلان با قدردانی از شرکت گاز برای تشکیل این نشست، گفت: هم اندیشی، خردورزی و در میان گذاشتن مشکلات با صاحبان صنایع قطعا می تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به هماهنگی شرکت برق با صنایع استان و کاهش سهمیه خاموشی صنایع در تابستان امسال گفت: با برنامه ریزی و اعلام برنامه مناسب قطع گاز می توان ضرر و زیان صنایع به حد قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha