هشدار سطح زرد هواشناسی نسبت به بارش باران و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان با اعلام سطح زرد نسبت به رگبار باران و رعد برق و احتمال تگرگ و تندباد لحظه ای از روز سه‌شنبه تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری در استان هشدار داد.

کیانوش عارفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی که بر مناطق غربی و شمالی استان و جزایر کیش و لاوان تاثیر می گذارد و سبب آبگرفتگی موقتی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها، افزایش لحظه ای سرعت باد می‌شود.

وی بر آمادگی دستگاه های امداد رسان در مناطق غربی و شمالی استان برای جلوگیری از خسارات احتمالی، اجتناب از رفت و آمد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، اجتناب از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیرضروری، محافظت از محصولات کشاورزی، به‌کارگیری تمهیدات لازم جهت رفت و آمد ایمن شناورها با توجه به ابرناکی و وقوع تندباد لحظه ای در مناطق دریایی توصیه کرد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: همچنین در روز سه شنبه تا چهارشنبه این هفته وزش باد نسبت شدید تا ۴۶ کیلومتر بر ساعت و مواج شدن دریا به ارتفاع ۱۸۰ سانتیمتر به ویژه در خلیج فارس و بنادر غربی استان پیش بینی می‌شود.

عارفی بر اختلال در فعالیت های دریایی با شناورهای سبک، احتمال اختلال در رفت و آمد شناورهای مسافربری، احتمال آسیب به قفس های پرورش ماهی و پاره شدن تورهای صیادی، احتمال اختلال در تردد کشتیهای تجاری در خلیج فارس هشدار داد.

وی توصیه کرد: از رفت و آمد شناورهای سبک و فعالیتهای تفریحی به ویژه در جزایر غربی استان خودداری و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و تنگه هرمز اندیشیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha