تهاجم نرم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی در اولویت برنامه دشمن است

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در تهاجم نرم استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران، تهاجم نرم اقتصادی در اولویت برنامه های دشمن برای ضربه به این نظام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در جمع کارکنان پالایشگاه اول پارس جنوبی اظهار کرد: شما افسران پیشتاز طرح کلان اقتصاد مقاومتی به شمار می روید و برای ایران اسلامی افتخار است که فازهای گاز پارس جنوبی در سکوسازی و نصب، استحصال، مدیریت، نظارت و توزیع در همه بخش‌ها با طراحی و مدیریت متخصصان داخلی انجام می‌شود.

وی با اشاره به خودکفایی ایران در تولید، استحصال و توزیع گاز در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ، افزود: ایرانی که 50 سال قبل وابسته به دیگر کشورها بود اکنون نه تنها در حوزه انرژی فسیلی به درجه‌ای از اقتدار رسیده بلکه در حوزه‌های مختلف دیگری از جمله طرح‌های دانش‌بنیان، فناوری، تولید محصولات فناورانه، ساختار مدیریتی نیز خودکفا شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: فعالیت افسران کارکنان مجموعه فازهای پارس جنوبی فوق‌العاده مهم است به گونه‌ای که اکنون بیش از 74 درصد گاز خانگی، تجاری و صنعتی کشور با تلاش شما تولید و توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: کارکنان پارس جنوبی افسران خط مقدم دفاع مقدس اقتصادی و از پیشتازان طرح کلان اقتصاد مقاومتی قرار دارند.

صفایی بوشهری گفت: نظم نوین آینده جهان که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند نقش مهمی در سرنوشت آینده بشریت دارد و بخش مهمی از مهندسی نظم نوین در حوزه انرژی است.

وی بیان کرد: در منظومه انرژی بخش انرژی پاک مثل هسته‌ای، استفاده از سیستم‌های آبزیان مانند جلبک‌ها و نفت به سبب گسترش آلایندگی آن در عرصه محاسبات انرژی، استراتژیک لحاظ نمی‌شود، اما به عنوان یک منبع انرژی نسبتاً پاک و قدرت بالا و گسترش در سیستم توزیع و ابعاد فراوان نقش مهمی در نظم نوین آینده جهان ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کشورهای دارای منابع انرژی گاز از بسترهای پیشرفت و توسعه برخوردار هستند، یادآور شد: این کشورها در جهان دارای قدرت و در مهندسی نظم نوین آینده جهان تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه سران جهان استکبار مقابله جدی به اوپک گازی در دستور کار قرار داده‌اند، تصریح کرد: اکنون تولید عمده گاز جهان در دست سه کشور روسیه، ایران و قطر قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha