۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳
کد خبر: 84992690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معرفی انواع تبلیغات در گوگل ادز

۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳
کد خبر: 84992690
معرفی انواع تبلیغات در گوگل ادز

پیش از آن که بخواهیم وارد دنیای تبلیغات گوگل ادز شویم، بهتر است در ابتدا با انواع کمپین های تبلیغاتی و محل نمایش آن ها آشنا شویم. سپس با توجه به نوع کسب و کار خود و اهداف تعیین شده، نوع کمپین مناسب را انتخاب کنیم.

گوگل ادز از طریق انواع تبلیغات، بستری را برای شرکت ها و کسب و کارهای نوپا فراهم آورده است تا بتوانند از این طریق، محصولات خود را به فروش برسانند و یا کاربران دنیای اینترنت را با خدماتشان آشنا سازند و به درآمد ایده آل خود دست یابند.

انواع متفاوتی از کمپین های تبلیغات در گوگل وجود دارد، در ادامه با بررسی ویژگی ها و مزایای هریک همراه ما باشید.

انواع تبلیغات گوگل ادز

در ابتدا و پیش از راه اندازی کمپین گوگل ادز، از شما خواسته می شود که هدف خود را مشخص کنید. سپس لیستی از انواع کمپین های تبلیغات گوگل در اختیار شما قرار داده می شود که می توانید از بین آن ها کمپین مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید. انواع کمپین های تبلیغات گوگل ادز عبارتند از:

معرفی انواع تبلیغات در گوگل ادز

کمپین سرچ گوگل ادز (SEARCH CAMPAIGN)

تبلیغات سرچ، بیشترین کاربرد و استفاده را در بین صاحبان مشاغل دارد و از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این کمپین، کاربران با جستجوی کلید واژه ها در موتور جستجو گوگل، آگهی تبلیغاتی شما را مشاهده می کنند. این نوع آگهی ها با نماد Ad و یا Sponsored نمایش داده می شود و با کلیک بر روی آگهی، کاربران با محصولات و خدمات شما آشنا خواهند شد.

در این روش، هزینه پرداختی شما به ازای هر کلیک کاربران خواهد بود و برای نمایش تبلیغات خود، هزینه ای پرداخت نخواهید کرد.

کمپین تبلیغاتی دیسپلی یا نمایشی (DISPLAY CAMPAIGN)

زمانی که از کمپین دیسپلی استفاده می کنید، گوگل تصویر بنر تبلیغاتی شما را در سایت ها، اپلیکیشن ها، یوتیوب و جیمیل نمایش دهد. در این صورت بر اساس هر هزار بازدید باید هزینه ای را پرداخت کنید.

از این نوع کمپین بیشتر در سایت های خرید محصولات آنلاین استفاده می شود. از این رو اگر شما قصد دارید فروشگاه ورزشی خود را تبلیغ کنید، کمپین دیسپلی یا نمایش گوگل ادز می تواند به خوبی نقش خود را ایفا کند.

استراتژی هزینه گذاری در این کمپین، هزینه به ازای هزار بازدید (CPM) است. اما می توانید هزینه پرداختی را بر اساس هر کلیک نیز تنظیم کنید.

کمپین شاپینگ یا فروش گوگل ادز (SHOPPING CAMPAING)

یکی از جذاب ترین کمپین های گوگل ادز، کمپین شاپینگ یا فروش می باشد. آگهی های فروش محصولات توسط این کمپین در بالای نتایج جستجو در یک اسلایدر تصویری به همراه قیمت آن ها نمایش داده می شوند. آگهی های نشان داده شده نیز بر اساس کلیدواژه و یا نوع محصول سرچ شده در اختیار کاربران و مشتریان قرار خواهد گرفت.

در این کمپین نیز، هزینه بر اساس هر کلیک (CPC) می باشد.

کمپین افزایش نصب اپلیکیشن (APP CAMPAIGN)

از تبلیغات اپلیکیشن در جهت نصب اپلیکیشن و افزایش بازدید استفاده می شود. اغلب شبکه های اجتماعی همچون یوتیوب، گوگل، گوگل پلی و جیمیل از این نوع تبلیغات استفاده می کنند.

پرداخت هزینه در این کمپین بر اساس هر نصب (CPI) می باشد. به عبارت دیگر کلیک و بازدید تبلیغات هزینه ای در بر نخواهد داشت. فقط پس از نصب اپلیکیشن، هزینه تبلیغ از حساب گوگل ادز شما کسر خواهد شد.

از مزیت های کمپین اپلیکیشن می توان به افزایش نصب اپلیکیشن، امکان تبلیغ برای سیستم عامل اندروید و iOS و مشاهده عملکرد کمپین با استفاده از پلتفرم گوگل ادز اشاره کرد.

تبلیغات نصب اپلیکیشن در گوگل ادز به شما این امکان را می دهد تا شما به بیش از ۶۰ میلیون کاربر فارسی زبان در سراسر دنیا دسترسی پیدا کنید تا تبلیغات اپلیکیشن خود را به آن ها نمایش دهید و آن ها را به کاربران اپلیکیشن خود تبدیل کنید. از این رو بهترین و سریع ترین روش ممکن، استفاده از کمپین اپلیکیشن می باشد.

در این کمپین، دیگر نیازی به طراحی تبلیغ از سوی شما وجود ندارد. زیرا الگوریتم این کمپین به گونه ای عمل می کند تا با استفاده از تصاویر، متن، بودجه و هدف شما از تبلیغات، بهترین عملکرد را ایجاد کنند.

کمپین ویدیویی (VIDEO CAMPAIGN)

کمپین ویدیویی این امکان را به شما می دهد تا تبلیغات ویدیویی خود را از طریق سایت های محبوب همچون یوتیوب به نمایش گذارید. در این کمپین می توانید عملکرد تبلیغات در یوتیوب را بر اساس گزارشاتی مانند نمایش، میزان بازدید، نرخ کلیک ویدیو، میزان درصدی که کاربران آن را مشاهده کردند و... را می توان بررسی و آنالیز کرد.

پرداخت هزینه در این کمپین، به ازای هر بازدید و ویو (CPV) می باشد. البته می توان هزینه آن را بر اساس هزار بازدید نیز تنظیم نمود.

تبلیغات در گوگل ادز این بستر را برای کسب و کارهای اینترنتی فراهم می کند تا سریعاً به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha