۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84992794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین اظهارنظر نتانیاهو درباره طرح جنجالی اصلاح سیستم قضایی رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- در پی اعتراضات گسترده دیروز در تل‌آویو علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و طرح بحث برانگیز او برای اصلاح سیستم قضایی رژیم، بنیامین نتانیاهو برای اولین بار در این خصوص اظهار نظر کرده است.

به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه درباره طرح اصلاح سیستم قضایی رژیم که چند روز پیش توسط یاریو لوین وزیر دادگستری ارائه شد و انتقادات تند داخلی و خارجی را به همراه داشته است، صحبت کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «کان»، نتانیاهو در جلسه هفتگی کابینه خود گفت: «این ادعاها مبنی بر اینکه اصلاحات قضایی نشان دهنده پایان دموکراسی است، بی پایه و اساس است».

وی مدعی شد که «این اصلاحات نشان دهنده اراده رأی دهندگان است... قانون توازن بین دستگاه‌ها در دو دهه اخیر و در چند سال گذشته با سرعت بیشتری نقض شده است. این پدیده غیر عادی در هیچ جای جهان وجود ندارد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه تلاش برای بازگرداندن توازن درست، دموکراسی را تقویت می‌کند؛ گفت: این کار باید مسئولانه انجام شود و ما این کار را انجام خواهیم داد.

عصر دیروز شنبه، حدود ۱۰ هزار نفر در تل آویو علیه دولت نتانیاهو و اصلاحات قضایی او تظاهرات کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، دولت آمریکا نیز از طرح وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی برای اصلاح نظام قضایی ناخرسند و معتقد است که این اصلاحات به دستگاه قضایی این رژیم و نقشش در حفظ دموکراسی آسیب می‌زند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha