۱۸ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۲۲
کد خبر: 84992932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبادل ۱۰۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین همزمان با تشدید درگیری‌ها

تهران-ایرنا- روسیه و اوکراین روز یکشنبه همزمان با افزایش درگیری‌ها در شرق اوکراین، ۱۰۰ اسیر جنگی را با یکدیگر تبادل کردند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از "رویترز"، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۵۰ سرباز روس به این کشور منتقل خواهند شد تا مورد مداوا قرار گیرند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در نتیجه مذاکرات، ۵۰ سرباز روس که در منطقه تحت کنترل حکومت کی یف با خطر مرگ مواجه بودند، در هشتم ژانویه به روسیه بازگشتند.

اوکراین نیز این خبر را تایید کرده و اعلام کرده است روسیه ۵۰ سرباز اسیر شده اوکراینی را آزاد کرده است.

آندری یرمک رییس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای گفت: یک تبادل دیگر اسرا با موفقیت انجام شد. ۵۰ سرباز اوکراینی به خانه بازگشتند. این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، دو هفته پیش بود که مسکو و کی یف هرکدام ۵۰ اسیر جنگی را آزاد کردند.

دولت اوکراین ادعای کشته شدن صدها نظامی این کشور را در حمله تلافی جویانه روس‌ها تکذیب کرد و آن را تبلیغات جنگی دانست.

اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شده است که حمله موشکی به شهر کراماتورسک بیش از ۶۰۰ نیروی نظامی اوکراینی را کشته است. در مقابل دولت اوکراین خودش ادعایی مطرح کرده که می‌گوید در حمله به پایگاه نظامی روسیه دهها سرباز این کشور را کشته است. .

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ نظامی را در حمله به ساختمان‌هایی که بطور موقت نیروهای اوکراینی در آن اقامت دارند، کشته است.

مسکو گفت که بیش از یکهاز و ۳۰۰ سرباز اوکراینی در دو ساختمان مستقر بودند.

روسیه گفته است این حملات تلافی جویانه برای انتقام از مرگ ۸۹ سرباز روسی کشته شده در ماکییوکا بوده است.

پس از درخواست آتش بس از سوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به مناسب سال نو مسیحیان ارتدوکس، دو طرف مدعی شدند که نیروهای نظامی این آتش بس را نقض کردند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha