احیا پروژه های متوقف شده ۱۰ ساله دانشگاه خلیج فارس، ره‌آورد سفر دولت به استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- با سفر اول دولت سیزدهم به استان بوشهر در مهرماه سال گذشته، بخشی از پروژه های مهم دانشگاه خلیج فارس در بوشهر پس از ۱۰ سال از خواب غفلت بیدار شده و جانی تازه گرفته‌اند.

در حالی که بخش عمده ای از پروژه های دانشگاه خلیج فارس در بوشهر پس از ۱۰ سال معطل اعتبارات بوده و به خواب رفته بودند، با سفر اول دولت سیزدهم به این استان ، شاهد شکل گیری فضایی جدید برای احیا این پروژه ها در قالب مصوبات سفر استانی هستیم.

محمد مدرسی روز دوشنبه در این خصوص به ایرنا گفت: ۱۵ میلیارد تومان از مجموع ۹۰ میلیارد تومان اختصاصی از محل اعتبارات مصوب نخستین سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان بوشهر، به این دانشگاه جذب شده است.

وی افزود: سه پروژه دانشگاه خلیج فارس به طور میانگین با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد از سال ۹۰ متوقف مانده بود که در میان مصوبات سفر مهرماه سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر قرار گرفت.

رئیس دانشگاه خلیج فارس تصریح کرد: در مجموع بیش از ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به خوابگاه دانشجویی پسرانه، سالن اجتماعات و استخر دانشجویی اختصاص یافته است که از سرگیری اجرای آنها نیازمند تامین ۳۰ درصد از منابع مورد نیاز است.

مدرسی ادامه داد: باتوجه به اینکه استخر دانشجویی برای تکمیل نیازمند ۴۳ میلیارد تومان اعتبار بود، تخصیص ۱۵ میلیارد از محل مصوبات سفر، اعتبار خوبی برای از سرگیری این پروژه بود که اکنون با گرفتن مشاور و پیمانکار اجرایی شده و در صورت تداوم تخصیص‌ها پیش از دهه فجر سال آینده بهره برداری می‌شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: پیگیری برای جذب اعتبار لازم برای از سرگیری اجرای سالن اجتماعات نیز انجام شده و پیش بینی می‌شود با تامین اعتبار در سال ۱۴۰۲ اجرایی شود.

۱۵ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور به پروژه‌های متوقف دانشگاه خلیج فارس جذب شد

وی یادآورشد: خوابگاه دانشجویی پسرانه با اعتبار چهار میلیارد تومان مصوب دولت دهم و در تعهد وزارت نفت بود اما از سال ۹۰ متوقف مانده که برای تکمیل نیازمند بیش از بیست میلیارد تومان اعتبار است.

مدرسی با اشاره به کمبودهای زیرساختی خوابگاهی در دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه مادر در استان بوشهر، عنوان کرد: باتوجه به اینکه اعتبار مصوب طرح ساخت خوابگاه پسرانه در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اندک بوده است، برای اختصاص اعتبار لازم در دور دوم سفر پیشنهاداتی ارائه می‌شود تا شاهد ادامه روند اجرایی این پروژه باشیم.

دانشگاه خلیج فارس به عنوان دانشگاه جامع استان بوشهر با ۳۱ رشته در دوره کارشناسی، ۶۲ رشته در دوره کارشناسی ارشد و ۱۳ رشته در دوره دکتری در قالب ۹ دانشکده فعال است و حدود هشت‌هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha