پایانی بر بلاتکلیفی سه‌راهی‌های شهر کرمان

کرمان- ایرنا- مشکل سه‌راهی شرف‌آباد کرمان و اجرا شدن تقاطع غیرهمسطح یا اصلاح هندسی در این منطقه از موضوعات شهری پُرچالش کرمان است که در هفتاد و هشتمین نشست علنی شورای این شهر به روشن شدن وضعیت آن اشاره شد.

به گزارش ایرنا، یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی برای هشت هزار نفر جمعیت شهر زنگی‌آباد در ۱۷ کیلومتری شمال شهر کرمان و شرف‌آباد به عنوان توابع آن، مسیر سه‌راهی شرف‌آباد (شهید حاج یونس زنگی‌آبادی)است، این مسیر ارتباطی که بر روی بزرگراه امام رضا(ع)کرمان واقع شده حلقه ارتباط‌دهنده پیرامون و حاشیه شهر کرمان نیز محسوب می‌شود.

سال ۹۵ برنامه‌ریزان و مدیران شهری برای حل ترافیک‌های پُرشمار سه‌راهی شرف‌آباد راهکارهایی از جمله ساخت روگذر، اصلاح هندسی به‌صورت همسطح و ایجاد دوربرگردان غیرهمسطح را پیشنهاد کردند، که از میان پیشنهادهای مطرح شده در همان سال، ساخت روگذر با اقبال بیشتری روبه رو شد اما از آن سال تاکنون اجرای این تقاطع با فراز و نشیب‌های متعددی همراه بوده تا جایی که هنوز با وجود گذشت ۱۰ ماه از سال ۱۴۰۱ این پروژه اجرایی نشده است.

در هفتاد و هشتمین نشست علنی شورای شهر کرمان اشاره‌ای به پروژه شرف‌آباد شد و منصور ایرانمنش عضو شورا دراین‌باره افزود: بحث پروژه سه راهی شرف آباد و سه راهی سیلو در کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مطرح و قرار بر این شد که مطالعات اجرای سه راهی شرف‌آباد تا ۴۵ روز آینده تکمیل شود.

وی ادامه داد: فاز یک مطالعات اجرای سه راهی سیلو شهر کرمان نیز شروع شده است.

نوسازی بافت فرسوده

پایانی بر بلاتکلیفی سه‌راهی‌های شهر کرمان

تخفیف در رابطه با عوارض و تراکم بافت‌های فرسوده موضوع دیگری بود که ایرانمنش در این نشست شورا به آن اشاره کرد و افزود: چندین سال است که تخفیف ۵۰ درصدی در رابطه با بافت‌های فرسوده وضع شده ولی اجرا نشده است.

وی ادامه داد: قرار شد شهرداری کرمان استعلامات از دستگاه‌های ذیربط انجام دهد تا زودتر تصمیماتی که به نفع شهر و شهرداری در رابطه با بافت‌های فرسوده است اتخاذ شود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

وضعیت واگذاری دکه‌ها

پایانی بر بلاتکلیفی سه‌راهی‌های شهر کرمان

فتح الله مویدی عضو شورای شهر کرمان نیز در بخشی از این نشست به وضعیت واگذاری دکه‌ها اشاره کرد و از تغییرات در آیین‌نامه مربوط به این دکه‌ها گفت و افزود: آیین‌نامه‌ای در رابطه با نحوه واگذاری دکه‌ها پیشنهاد و حدود ۹ بند آن تصویب شد و قرار بر این است هفته آینده چند ماده دیگر این آیین‌نامه بازنگری شود و هفته آینده وضعیت آن به سرانجام برسد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

پایانی بر بلاتکلیفی سه‌راهی‌های شهر کرمان

حسین چناریان عضو شورا نیز در این نشست به مباحث بودجه‌ای شورا و شهرداری اشاره‌ای داشت و افزود: براساس آیین‌نامه ابلاغی شهرداری تا پایان دی بودجه خود را به شورای شهر تقدیم کند، هر چند هنوز لوایح عوارضی هم به شورا ارائه نشده است.

این عضو شورا ادامه داد: برای بررسی بودجه وقت محدود است، بهمن ماه تنها فرصت یک ماهی است که بودجه در آن بررسی و تا پایان این ماه باید تصویب شود.

وی اشاره‌ای هم به پروژه‌های سرمایه‌گذاری کرد و گفت: دوستانمان در مجموعه شهرداری انتظارات را با توجه به نقش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرداری برآورده نکرده‌اند، علی‌رغم اینکه با ۱۱ مورد پروژه سرمایه‌گذاری موافقت شده تاکنون هیچ کدام از این پروژه‌ها اعلام نشده و سال هم دارد می‌گذرد از اینرو در این رابطه باید تاکید شود.

چناریان به موضوع اقدامات موثر در به سرانجام رسیدن معاملات شهرداری نیز اشاره‌ای کرد و افزود: به جهت نوسانات اقتصادی و تغییر قیمت‌ها در بازار خیلی از اقدامات شهرداری در جهت انجام معاملات منجر به نتیجه نمی‌شود که در این رابطه باید دنبال راهکارهایی بگردیم که یکی از این راهکارها ترک تشریفات است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

ساماندهی وضعیت پارکینگ‌های شهری

پایانی بر بلاتکلیفی سه‌راهی‌های شهر کرمان

کمبود پارکینگ در کرمان بویژه در خیابان‌های اصلی و منتهی به ساختمان‌های تجاری و پزشکی از موضوعات مطرح دیگر در این نشست شورا بود که ایرانمنش عضو شورا به آن اشاره‌ای کرد و افزود: برای ساماندهی پارکینگ‌های سطح شهر و ساخت پارکینگ‌های طبقاتی قرار شد که جانمایی‌های لازم انجام و ساخت این پارکینگ‌ها آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید یک مسئول ویژه برای ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر بگذارد، تصریح کرد: ما سال‌های سال است که این موضوع را مطرح می‌کنیم ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

این عضو شورا گفت: در نقاط پُر ازدحام شهر به ویژه در ساعت‌های پیک مشکل پارکینگ وجود دارد مثلا در چهارراه سمیه اگر کسی بخواهد برای درمان به مجتمع‌های پزشکی واقع شده در اطراف آن مراجعه کند بخاطر نبود پارکینگ دردی به دردهایش اضافه خواهد شد.

این عضو شورا گفت: در نقاط پُر ازدحام شهر به ویژه در ساعت‌های پیک مشکل پارکینگ وجود دارد مثلا در چهارراه سمیه اگر کسی بخواهد برای درمان به مجتمع‌های پزشکی واقع شده در اطراف آن مراجعه کند به دلیل نبود پارکینگ دردی به دردهایش اضافه خواهد شد.

شهدای ۱۷ دی کرمان

پایانی بر بلاتکلیفی سه‌راهی‌های شهر کرمانپایانی بر بلاتکلیفی سه‌راهی‌های شهر کرمان

محمود بابایی عضو شورای شهر کرمان نیز در این نشست شورا به زنده نگهداشتن یاد شهدای ۱۷ دی کرمان در سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: یکی از اتفاقات خوب این مراسم، زنده نگهداشتن یاد شهدای ۱۷ دی با نصب تصاویر آنها در زیرگذر آزادی «شهیدان ۱۷دی» است.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

سید محمدصادق تقوی عضو شورای شهر نیز گفت: درباره کوتاهی‌ها و تقصیرهای احتمالی در حوادث شهدای ۱۷ دی کرمان تمام مسئولان استانی و کشوری پیگیری داشته باشند و نتایج حاصل از این تحقیقات نیز برای مردم بیان شود.

حفظ روحیه گروهی و قرارگاهی برگزاری مراسم سومین سالگرد

پایانی بر بلاتکلیفی سه‌راهی‌های شهر کرمان

در بخش دیگری از این نشست شورا، تقوی به حفظ روحیه قرارگاهی برگزاری سومین مراسم سالگرد شهید سلیمانی اشاره‌ای کرد و افزود: تقویت این فضا باید مستمر باشد و تعللی در مسیر خدمت به مردم اتفاق نیافتد.

روشنایی معابر کرمان

پایانی بر بلاتکلیفی سه‌راهی‌های شهر کرمان

وضعیت نابسامان روشنایی معابر شهر کرمان نیز از موضوعاتی بود که محمد امینی‌زاده عضو شورای شهر کرمان در قالب تذکری به شرکت برق منطقه‌ای به آن پرداخت و افزود: در رابطه با روشنایی معابر بارها در شورای شهر از دوستان برق منطقه‌ای خواهش کردیم و نه تنها بهتر نشده وضعیت روشنایی معابر که بدتر هم شده است.

وی ادامه داد: خواهش دارم مسئولان استان در موضوع روشنایی معابر ورود کنند و این موضوع را سرو سامان دهند.

وی ادامه داد: خواهش دارم مسئولان استان در موضوع روشنایی معابر ورود کنند و این موضوع را سرو سامان دهند.

این عضو شورا تاکید کرد: به طور خاص از استاندار و فرماندار کرمان می‌خواهیم در موضوع روشنایی معابر ورود کنند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:کرمانِ تاریک

قانون جدید ارزش افزوده

تغییر در تعلق ارزش افزوده به شهرداری‌ها و طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی در مورد این موضوع نیز از مباحثی بود که در این نشست شورا مطرح شد و شهردار کرمان درباره آن گفت: قانون جدید ارزش افزوده به شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر آسیب می‌زند و امیدواریم این قانون تصویب نشود.

سعید شعرباف ادامه داد: به نظر می‌رسد که پیشنهاد تغییر تقسیم‌بندی ارزش افزوده متعلق به شهرداری‌ها در مجلس به دلیل ذینفع بودن برخی نماینده‌ها در شهرداری‌های شهرهای کوچک باشد چرا که عجله هم دارند و منتظر قانون هفتم توسعه نمی‌مانند.

سعید شعرباف ادامه داد: به نظر می‌رسد که پیشنهاد تغییر تقسیم‌بندی ارزش افزوده متعلق به شهرداری‌ها در مجلس به دلیل ذینفع بودن برخی نماینده‌ها در شهرداری‌های شهرهای کوچک باشد چرا که عجله هم دارند و منتظر قانون هفتم توسعه نمی‌مانند.

وی تصریح کرد: این قانون به شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر آسیب خواهد زد بویژه شهرهای بین ۵۰۰ هزار نفر تا یک میلیون نفر بیشترین ضرر را از این قانون می‌کنند و به فرآیندهای جاری درآمدی شهرها آسیب خواهد زد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: امیدواریم این قانون در صحن علنی مجلس تصویب نشود هرچند دو فوریتی بودنش تصویب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha