تصویب بودجه سه دوازدهم به  صلاح اقتصاد کشور نیست

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط امروز اقتصادی تصویب بودجه چند دوازدهم به صلاح کشور نیست، بهتر است لایحه بودجه به صورت کامل تصویب شود.

سمیه محمودی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا طبق آیین نامه داخلی، لایحه بودجه باید بر اساس اسناد بالادستی و برنامه هفتم بررسی شود، اما هنوز دولت لایحه برنامه هفتم به مجلس تقدیم نشده است، لذا برخی از نمایندگان تمدید برنامه ششم را پیشنهاد داده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تمدید برنامه ششم به صلاح کشور نیست، گفت: بر اساس گزارشات حدود ۲۵ درصد برنامه ششم عملیاتی شده است و از ابتدای تدوین برنامه های توسعه رقم محقق شدن این برنامه ها بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است که این موضوع برای کشور خوب نیست و نیاز است که دولت ها در این زمینه با اراده بیشتری عمل کنند.

نماینده مردم شهرضا با بیان اینکه دولت سیزدهم با شعار برنامه‌محوری و محرومیت زدایی برنامه‌های خود را تدوین کرده است،گفت: با توجه به عدم تصویب لایحه بودجه و برنامه هفتم در هیات دولت ضرورت دارد که تدوین برنامه هفتم هر چه سریعتر در دستور کار دولت قرار گیرد و مجلس هم در اسرع وقت بتواند نسبت به رسیدگی اقدامات عاجل را انجام دهد و به نظر می رسد در این شرایط، دولت بودجه چند دوازدهم ارائه کند.

محمودی تصریح کرد: در شرایط امروز اقتصادی تصویب بودجه چند دوازدهم به صلاح کشور نیست و اثر خوبی بر اقتصاد ندارد، بهتر است که بودجه به صورت کامل تصویب شود چون کار پروژه‌های عمرانی در کشور با مشکل مواجهه می‌شود.

به گزارش ایرنا، بهادری جهرمی سخنگوی دولت با بیان اینکه مبنای قانونی عدم وصول بودجه روشن نیست گفت: با اعلام وصول و توزیع بودجه بین نمایندگان محترم، ایشان فرصت بیشتری برای بررسی کارشناسی بودجه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۲ منطبق بر سیاست‌های کلی برنامه هفتم تدوین شده است، تصور اینکه برنامه پنجساله کشور را می‌توان دو سه ماهه نوشت، منطبق با واقعیات موجود و یک نظر کارشناسی شده نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha