۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84993334
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بارش برف خراسان‌شمالی سفیدپوش شد

۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 84993334
بارش برف خراسان‌شمالی سفیدپوش شد

بجنورد-ایرنا- بارش برف که از شب گذشته در مناطق مختلف خراسان شمالی آغاز شده، شهرها و روستاها را سفیدپوش و کشاورزان را خوشحال کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین بارش برف امروز (دوشنبه) به صورت فراگیر چهره زمستانی به شهرستان‌های استان داده و موجب اختلال در رفت و آمد جاده ای شده است.

بارش برف در قریب به اتفاق مناطق استان گزارش شده است و ارتفاعات را در شهرستان های مختلف، جامه سفید پوشانده است.

از سوی دیگر بارش برف پاییزی در خراسان شمالی، موجب خوشحالی کشاورزان و باغداران شده است و کارشناسان کشاورزی بارش برف و برودت هوا را موجب از بین رفتن برخی از آفات زراعی و باغی می دانند.

بیشترین بارش در شهرستان جاجرم

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین میزان بارش برف از ایستگاه چهاربید و تبر شهرستان جاجرم گزارش شده است که آب حاصل از برف در این ایستگاه ها ۷.۵ میلیمتر ثبت شده است.

مهدی کمالی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته در ایستگاه دهگاه بجنورد ۶.۵ میلیمتر، چناران شهر ۶.۴ میلیتر و در بدرانلو ۵.۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بارش برف گردنه ها را در محورهای مختلف سفیدپوش کرده است افزود: ۹۳ ایستگاه باران سنجی خودکار و اقلیم شناسی و سینوپتیک در استان وجود دارد که از حدود ۸۰ ایستگاه بارش برف گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بارش برف در ایستگاه های شهری استان کمتر بوده است به طوری که در ایستگاه بجنور ۱.۷ میلیمتر بارش ثبت شده است.

کمالی افزود: در شبانه روز گذشته فاروج با کمینه دمای منهای ۱.۹ درجه سردترین و آشخانه با بیشینه دمای ۱۲.۲ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان گزارش شده است.

وی گفت: در این مدت کمینه دمای بجنورد مرکز استان ۲ دهم درجه و بیشینه دمای آن ۸.۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: مردم استان تا پایان هفته کاهش محسوس دمای هوا به میزان ۱۴ تا ۱۶ درجه سانتیگراد را در مناطق مختلف تجربه می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش برف در گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین سبب شد تا تردد کامیون ها در این مسیر ممنوع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha