۲۱ دی ۱۴۰۱، ۶:۵۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84993407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۷۲۰ مورد پایش دمای ادارات خراسان‌شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- مسوول روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۷۲۰ مورد دمای آسایش (۱۸ الی ۲۱ درجه سانتیگراد) در محیط ساختمان‌های اداری استان انجام شد و در این خصوص جریان گاز ۱۷ اداره پرمصرف قطع شد.

احمد مومنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شرکت از اول دیماه جاری پایش دمای آسایش اداره ها و سازمان ها را در دستور کار قرار داد و تاکنون اخطار قطع جریان گاز به ۱۵۶ سازمان در سطح این استان داده شده است که در صورت ادامه این روند با قطعی گاز مواجهه خواهند شد.

وی تصریح کرد: قطع کردن جریان گاز این اداره ها بر اساس مصوبه دولت در خصوص صرفه‌جویی، کنترل و مدیریت بهینه مصرف انجام شده است.

مسوول روابط عمومی شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه طرح پایش دمای رفاه با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی، میزان مصرف گاز در ادارات و سازمان‌های دولتی این استان انجام می شود گفت: بر این اساس مصرف گاز تعدادی از صنایع استان با هدف استمرار و پایداری سوخت بخش خانگی با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران محدود و یا قطع شد.

وی یادآورشد: این طرح با مشارکت نیروهای بسیجی در سطح استان اجرا می شود و پایش تمامی دستگاه ها و مراکز آموزشی در دستور کار قرار دارد در صورت مشاهده عدم رعایت الگوی مصرف، تذکر لازم داده خواهد شد.

مومنی، رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری به صورت محدود در اتاق های فعال، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه را از جمله درخواست های شرکت گاز برای مدیریت مصرف بهینه در بخش اداری است.

هشدار به مشترکان پر مصرف خانگی

وی گفت: مشترکان گاز این استان در شبانه روز گذشته هفت میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب گاز سوزاندند که از این میزان ۷۷ درصد را بخش خانگی مصرف کردند.

مومنی نسبت به افزایش مصرف گاز مشترکان خانگی و تجاری در این استان طی روزهای اخیر هشدار و اظهار کرد: در این بازه زمانی به دلیل برودت هوا مشترکان بخش خانگی که شامل منازل مسکونی، تجاری، اداره ها و سازمان ها می شود ۶ میلیون و ۱۱۴ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند و مابقی مصرف گاز مربوط به صنایع و واحد های تولیدی استان است.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی دمای هوا کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه ای دما در سردترین ساعت پیش بینی شده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر پنج درجه سانتی گراد نیز رسید.

طبق پیش بینی این اداره کل درجه دما تا پایان هفته حتی در برخی از نقاط به زیر ۱۶ درجه سانی گراد نیز می رسد و اینک پددیه غالب برای امروز بارش برف و در ارتفاعات کولاک و برف و مه گرفتگی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha