اکثریت نمایندگان خواستارتسریع در رسیدگی به لایحه بودجه هستند/بودجه سه دوازدهم عامل رکود اقتصادی

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای بررسی هر چه سریعتر لایحه بودجه ۱۴۰۲ بهتر است پس از اعلام وصول لایحه و بررسی احکام آن برنامه هفتم توسعه را رسیدگی کرد.

رضا تقی پور انوری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با تاکید رر ضرورت رسیدگی به لایحه بودجه گفت: دولت لایحه بودجه ۱۴۰۲ را تقدیم مجلس کرد، هرچند که نحوه ارائه آن هم جای سوال دارد. اما اینکه گفته شود باید ابتدا برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شود و پس از آن بررسی لایحه بودجه در دستور کار قرار بگیرد، ضرورتی برای این موضوع نیست. چرا که طبق تایید شورای نگهبان، بررسی دو مرحله‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ امکان پذیر است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اینکه هیات رییسه متمایل به بررسی لایحه بودجه به صورت سه دوازهم است، افزود: بررسی سه دوازدهم لایحه بودجه یا نگه داشتن لایحه بودجه تا دریافت برنامه هفتم توسعه در شرایط فعلی کشور درست نیست و سبب رکود در امور جاری کشور می‌شود. اما برای اینکه بررسی لایحه بودجه دچار تعویق نشود، می‌توان برنامه ششم توسعه را به مدت ۶ ماه تمدید کرد یا احکام لایحه بودجه ۱۴۰۲ را فعلا بررسی کنیم که شورای نگهبان هم بر اساس طرح مجلس با بررسی دو مرحله‌ای لایحه بودجه موافقت کرده است.

نماینده مردم تهران درمجلس با بیان اینکه اکثر نمایندگان مجلس با بررسی هرچه زودتر لایحه بودجه ۱۴۰۲ موافق هستند، عنوان کرد: برای بررسی لایحه بودجه نباید زمان را از دست بدهیم و بهتر است سازو کار اجرایی کشور معطل برنامه توسعه هفتم نماند.

وی با توصیه به مجلس و دولت از دو قوه خواست اصطکاک پیش آمده در نحوه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ به حداقل برسانند و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجلس و دولت هر دو عنوان انقلابی را همراه خود دارند درشرایط اقتصادی فعلی تعامل بیش از گذشته دو قوه ضروری است تا چالش‌های پیش آمده رفع شود.

به گزارش ایرنا، پیش از علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبنای قانونی عدم وصول بودجه روشن نیست گفت: با اعلام وصول و توزیع بودجه بین نمایندگان محترم، ایشان فرصت بیشتری برای بررسی کارشناسی بودجه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۲ منطبق بر سیاست‌های کلی برنامه هفتم تدوین شده است، تصور اینکه برنامه پنجساله کشور را می‌توان دو سه ماهه نوشت، منطبق با واقعیات موجود و یک نظر کارشناسی شده نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha