بلینکن و سالیوان ماه جاری به تل آویو سفر می کنند

تهران-ایرنا- وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی آخر این ماه میلادی به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند که اقدامات کابینه جدید تندروی رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» سطح تنش ها را افزایش داده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» در گزارشی از سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی تا پایان ژانویه خبر داد و نوشت: هدف از این سفر، درک بهتر برنامه های کابینه جدید است.

این رسانه صهیونیست فراهم کردن زمینه های سفر نتانیاهو به آمریکا در ماه فوریه را از دیگر اهداف سفر بلینکن برشمرد و افزود: واشنگتن نگران اقدامات وزیران کابینه جدید (رژیم) اسرائیل به ویژه «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی است که حضورش در مسجد الاقصی جنجال برانگیز شد.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» همچنین از سفر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به سرزمین های اشغالی در ۱۹ ژانویه خبر داد و اضافه کرد: مساله ایران، اوکراین و ارجاع پرونده (اشغالگری) اسرائیل به دادگاه لاهه از جمله موضوعاتی هستند که قرار است در این دیدارها بررسی شوند.

دیدار سالیوان و بلینکن اولین دیدار یک مقام خارجی از سرزمین های اشغالی بعد از شروع به کار کابینه جدید رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بلینکن اخیرا با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha