۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84993508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طلاب و روحانیان ملایر اقدام اهانت‌آمیز نشریه فرانسوی را محکوم کردند

همدان- ایرنا- جمعی از طلاب و روحانیان شهرستان ملایر با تجمع در مسجد جامع این شهر، اقدام اهانت‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقام شامخ مرجعیت و ولایت را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در پی اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقام شامخ مرجعیت و ولایت، روز دوشنبه جمعی از طلاب و روحانیان ملایر و اقشار مختلف مردم با حضور امام جمعه ملایر، در اعتراض و محکومیت این هتک حرمت در مسجد جامع این شهر تجمع کردند.

یکی از اساتید حوزه علمیه ملایر در این تجمع اظهار داشت: هتک حرمت نشریه شارلی ابدو به مرجعیت و ولایت و دیگر اقدامات این چنینی علیه جمهوری اسلامی، در روزگاری که ایران هیمنه آمریکا را شکست داده است، اقدامی باطل است.

حجت الاسلام «محمد شمس» ضمن محکومیت این اقدام اهانت‌آمیز نشریه فرانسوی، افزود: حوزه علمیه در طول تاریخ انقلاب پرچمدار حمایت از ولایت بوده و این مساله از روزهای ابتدایی انقلاب و حمایت از امام خمینی(ره) در سال ۵۷ نشان داده شده است.

وی با اشاره به اقدامات اخیر دشمن در ایجاد اغتشاشات و ناآرامی‌ها در کشور، تاکید کرد: دشمن با این اقدامات و تحرکات، به دنبال ایجاد یک جنگ داخلی در ایران اسلامی بود.

این استاد حوزه علمیه ملایر با بیان اینکه با مدیریت حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، کشور از این چالش عبور کرد، ادامه داد: رهبری ستون خیمه اسلام است و دشمن به دنبال خدشه‌دار کردن این ستون و رابطه مردم با رهبر معظم انقلاب و ولایت است.

طلاب و روحانیان ملایر اقدام اهانت‌آمیز نشریه فرانسوی را محکوم کردند

حجت الاسلام شمس گفت: در طول ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی نقشه‌های دشمنان همواره نقش بر آب شده و خیال باطل دشمن هرگز راه به جایی نبرده است.

به گفته وی، به دلیل اینکه نقشه‌های دشمنان در اتفاقات اخیر شکست خورد، امروز به دنبال حمله به رهبری و مرجعیت هستند، چراکه می‌دانند اقتدار ایران اسلامی ناشی از قدرت ولایت و رهبری است.

استاد حوزه علمیه ملایر اظهار داشت: در طول تاریخ ملت ایران نشان داد که در حمایت از رهبری و ولایت تا پای جان ایستادگی می‌کند و امروز نیز اقدامات و توهین نشریه فرانسوی به شدت محکوم است.

به گزارش ایرنا، نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.

وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سخیف این نشریه در بیانیه‌ای عنوان کرد: ایران سکوت در برابر اقدام ضد فرهنگی و ضد انسانی نشریه مبتذل فرانسوی را برنتابیده و ضمن بازنگری در مناسبات فرهنگی با فرانسه و بررسی امکان ادامه فعالیت فرهنگی فرانسه در ایران، در گام نخست فعالیت انجمن ایران شناسی‌فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha