جمعیت جوان عسلویه برای اقدامات فرهنگی فرصت است

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شهرستان عسلویه با بسیاری از عوامل تهدید کننده فرهنگی روبرو است اما در این میان فرصت‌های فرهنگی فوق العاده‌ای نیز دارد که برخورداری از جمعیت جوان یکی از آنها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان عسلویه بیان کرد: دینداری، روحیه سلامت و مناعت نفس، برخورد بزرگوارانه با شرایط و برخورداری از جمعیت جوان فرصت‌هایی است که زمینه را برای اقدامات فرهنگی در شهرستان عسلویه فراهم کرده است.

وی، شورای فرهنگ عمومی را مهمترین شورای این شهرستان دانست و افزود: اگر به دنبال ساختن عسلویه متمدن و پیشرفته در همه ابعاد باشیم باید توجه ویژه‌ای به اقدامات فرهنگی انجام شود چرا که ریشه و اساس توسعه دیگر بخش‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: مدیری در مدیریت جامعه موفق است که نگاهی فرهنگ پایه داشته باشد و در ابتدا آسیب شناسی، فرصت شناسی و فرصت سازی فرهنگی کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: در برخی جوامع و شرایط که فرهنگ جامعه مورد تهدید قرار می‌گیرد، اقدامات فرهنگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که عسلویه بسیاری از این شرایط را دارد.

وی در ادامه افزود : دشمن به دنبال مدیریت ادراکی و تصرف اندیشه و فرهنگ کشور است و با کمک رسانه‌ها اقدام به تهاج و "شبیخون فرهنگی" می‌کند.

صفایی بوشهری افزود: ایجاد شرایط پیشرفت در عرصه‌های مختلف و تجمع صنایع، وجود خرده فرهنگ‌های مختلف و اختلافات فرهنگی از دیگر عوامل تهدید کننده فرهنگ است که اگر تعارضات و تزاحمات فرهنگی مدیریت نباشد، توازن در این زمینه تهدیدکننده است.

وی اضافه کرد: جغرافیای مرزی و تعاملات انسانی و اقتصادی با کشورها زمینه را برای ورود فرهنگ‌های مختلف خوب یا بد فراهم می‌کند که می‌تواند یکی دیگر از عواملی تهدید کننده فرهنگ باشد.

نماینده ولی فقیه ، متوازن نبودن جمعیت و ایجاد گسل جمعیتی، نبود شرایط مناسب زیست بومی و تهاجم مدیرنیته و پیشرفت‌های تکنولوژیک بدون پیوست‌های فرهنگی را از دیگر عواملی دانست که وجود آنها فرهنگ یک جامعه را تهدید می‌کند.

جمعیت جوان عسلویه برای اقدامات فرهنگی فرصت است

صفایی بوشهری اذعان کرد: ظرفیت‌های عسلویه برای پیشرفت فوق العاده است طوری که چنین شرایط در هیچ جای ایران وجود ندارد، از سویی ضعف ها و کمبودها هم وجود دارد و مسئولان باید برای بهبود آنها، فرصت‌یابی و فرصت سازی کنند.

وی با تاکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی در رشد و آینده جامعه، تاکید کرد: مسئولان همه دستگاه‌ها در عسلویه باید در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان شرکت کنند و غیبت آنها رصد شود.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانونی است، گفت: در شورای عسلویه مسائل فرهنگی اولویت بندی و تصمیمات ریشه‌ای گرفته شود طوریکه خروجی آن تصمیمی برای حل مشکلات باشد و با مسئولانی که از این قوانین سرپیچی و ترک فعل کنند برخورد قانونی شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه نباید تنها به آنچه به چشم می‌آید اکتفا کرد، گفت: فرهنگ عسلویه باید در یک کارگروه متشکل از متخصصان بررسی و مسائل فرهنگی آن کشف و اولویت بندی شود و برای حل آن برنامه ریزی و با تعیین زمانبندی در سه مقطع کوتاه، میان و بلند اقدام صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنایع برای کمک به اقدامات فرهنگی عسلویه، افزود: اگر اعتبارات برای اجرای این برنامه‌ها کافی نبود این نیاز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: وجود مردم اهل سنت نعمت دیگری است که عسلویه از آن برخوردار است؛ این شهرستان نماد وحدت در ایران است و باید این وحدت ارج گذاشته شود.

صفایی بوشهر گفت: دشمن به دنبال نهادینه کردن روحیه تفرقه در کشور است و تضاد سنی و شیعه، قومیت‌ها، نیروهای صنعتی و بومی و دیگر تفاوت‌ها را مطرح می‌کند اما باید این تهاجم مدیریت شود چرا که پیشرفت در سایه وحدت حاصل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha