۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84993536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی تولیدکنندگان انگلیسی از قطع برق کارخانجات در زمستان

تهران – ایرنا – بر اساس یافته های یک نظرسنجی، حدود دو سوم تولیدکنندگان انگلیسی نگرانند که برنامه های دولت برای کاهش حمایت مالی از مشاغل در بحبوحه بحران انرژی به قطع برق کارخانجات در زمستان امسال بیانجامد.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین روز دوشنبه به نقل از گروه صنعتی میک یوکی (Make UK) که ۲۰ هزار تولیدکننده انگلیسی را نمایندگی می کند، اعلام کرد که کاهش حمایت های مالی لندن موجب تشدید بیکاری و کاهش تولید کارخانه ها شده و به اقتصاد آسیب می رساند.

بر اساس نظرسنجی از بیش از ۲۰۰ مدیر صنایع تولیدی، نزدیک به سه چهارم شرکت ها (۷۰٪) پیش بینی می کنند که هزینه های انرژی آنها در سال جاری افزایش خواهد یافت و دو سوم آنها نیز انتظار دارند که در نتیجه افزایش هزینه ها، تولید یا نیروی کار خود را کاهش دهند.

بر اساس یافته های نظرسنجی میک یوکی، بیش از ۶۰ درصد از کارفرمایان به نحو فزاینده‌ ای نگران قطع برق و تاثیر آن بر کسب‌ و کارشان هستند. تقریباً دو سوم (۶۴ درصد) آنان گفته ‌اند که افزایش هزینه‌ های انرژی، بزرگترین خطر را برای شرکت آنها به همراه دارد. بیش از ۱۳ درصد پاسخ دهندگان به طور خاص به تعطیلی کسب ‌و کارشان فکر کرده و بیش از ۱۰ درصد مدیران صنایع نیز به انتقال کسب و کارشان به کشورهای دارای انرژی ارزان‌ تر فکر می کنند.

شرکت حسابداری و مشاوره تجاری بی دی او (BDO) نیز در جدیدترین نظرسنجی‌ خود نتیجه گرفته که به دلیل فشارهای ناشی از تورم بالا و زنجیره تامین، کارفرمایان برنامه‌هایی برای توقف استخدام در دوره رکود اقتصادی تدارک دیده اند.

بر اساس آخرین بررسی‌های تجاری این شرکت، بدبینی شرکت‌ها به چشم‌انداز اقتصادی و مشکلات بهره‌ وری باعث می‌شود که آنها تمایلی به استخدام کارکنان جدید نیز نداشته باشند.

با وجود تشدید نگرانی های مدیران صنایع، طی هفته‌ های اخیر و پس از یک دوره هوای به نسبت معتدل در انگلیس و اروپا، بهای عمده‌ فروشی انرژی به شدت کاهش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha