فرانسه مقاصد شوم خود را پشت عناوین آزادی بیان و حقوق بشر پنهان می‌کند

تهران - ایرنا - کانون دانش‌پژوهان نخبه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه فرانسه مقاصد شوم خود را پشت عناوین زیبایی مانند آزادی بیان و حقوق بشر پنهان می‌کند، گفت: فرانسه بارها از این حیله برای ارتکاب جنایات و پیشبرد سیاست‌های غلط خود بهره برده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، در متن بیانیه کانون دانش‌پژوهان نخبه در محکومیت هتاکی نشریه شارلی ابدو و دولت فرانسه به مرجعیت دینی مسلمانان آمده است: نشریه‌ مبتذل شارلی ابدو که به هتّاکی علیه ارزش‌های ادیان مختلف و حتّی فرهنگ خود فرانسه معروف است و چندی پیش در اقدامی بی‌شرمانه ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) را هدف گرفته بود، این‌بار وقیحانه ساحت مرجعیت دینی بخش قابل توجّهی از مسلمانان جهان را نشانه گرفته و موجب خشم عمومی میلیون‌ها مسلمان و انسان‌های آزاده در سرتاسر دنیا شده است.

آنان در این بیانیه با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب به عنوان مرجع دینی بخش قابل توجّهی از مسلمانان جهان و رهبر انقلاب اسلامی بیش از چهل سال است که با دولت‌های زیاده‌خواه و مستکبری مانند آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل مبارزه کرده و در مقابل جریان‌های انحرافی و فریب خورده‌ موجود در میان مسلمانان مانند داعش ایستاده است، نوشتند: این ایستادگی صادقانه، موجب شده روز به روز محبوبیت ایشان در میان آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان دنیا بیشتر شود.

کانون دانش‌پژوهان نخبه عنوان کرد: اندیشه‌های دقیق و متعالی رهبر انقلاب به عنوان یک مرجع بزرگ دینی در زمینه‌ آزادی، زنان و خانواده، صلح و امنیت، محیط زیست، حرمت شرعی تولید و نگهداری سلاح‌های کشتار جمعی و بسیاری موضوعات دیگر، موجب شده ایشان بیش از پیش به عنوان اندیشمند فرهیخته مورد توجّه نخبگان و فرهیختگان دنیا و جهان اسلام قرار گیرد.

این بیانیه خاطرنشان کرد: از آنجایی که شناخته شدن رهبر انقلاب با منافع صهیونیست‌های منفور و جهانخوار حاکم بر دنیا همواره منافات داشته است، لذا ایشان را در این چهل سال به صورت حداکثری در رسانه‌های بین‌المللی سانسور کردند امّا از آنجایی که امروز سیاست سانسور رو به شکست است، ترور شخصیتی ایشان شروع شده و هتّاکی نشریه‌ شارلی ابدو در همین راستاست.

کانون دانش‌پژوهان نخبه بیان کرد: البته بدون شک متّهم و مقصّر اصلی این گستاخی‌ها دولت فرانسه است که به بهانه‌ آزادی بیان اجازه‌ می‌دهد یک نشریه‌ بی‌ارزش، بارها با توهین به مقدسات دیگران، به روان آن‌ها تعرض کرده و قلب بخش قابل توجهی از مردم دنیا را به درد آورد.

این بیانیه افزود: البته این نخستین بار نیست که فرانسه مقاصد شوم خود را پشت عناوین زیبایی مانند آزادی بیان و حقوق بشر پنهان می‌کند بلکه تجربه‌ تاریخی ملّت ایران نشان می‌دهد، فرانسه بارها از این حیله برای ارتکاب جنایات و پیشبرد سیاست‌های غلط خود بهره برده است.

نویسندگان این بیانیه متذکر شدند: پناه دادن به جلّادانی که دست آن‌ها آلوده به خون ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه بود، تجهیز نیروی هوایی صدام برای بمباران مردم مظلوم ایران در طی جنگ تحمیلی به این کشور و نقش‌آفرینی مستقیم سفارت این کشور در ایجاد اغتشاش در ایران در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱، تنها بخشی از کارنامه‌ اقدامات ننگین این کشور علیه مردم و انقلاب اسلامی ایران است.

کانون دانش‌پژوهان نخبه عنوان کرد: بدون تردید کانون دانش‌پژوهان نخبه هتّاکی صورت گرفته و سکوت دولت فرانسه را قویّاً محکوم کرده و از ظرفیت نقش‌آفرینی نخبگان در دیپلماسی عمومی، برای روشنگری هرچه بیشتر افکار عمومی دنیا و به ویژه نخبگان و فرهیختگان استفاده خواهد کرد.

آنان از دولت‌های مسلمان و آزاده‌ جهان خواستند از تمام ظرفیت‌های خود برای پایان دادن به اینطور حرمت‌شکنی‌ و اهانت به مقدسات ملّت‌ها استفاده کرده و دولت فرانسه را به احترام گذاشتن به حقوق ملّت‌ها وادار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha