نمایشگاه اموال سرقتی مکشوفه بوشهری‌ها در فضای مجازی راه‌اندازی شد

بوشهر_ ایرنا_ رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر گفت: به منظور ارائه خدمات و ارتقا سطح آکاهی های مردم استان، نمایشگاه اموال سرقتی مکشوفه در سامانه نما در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

سرهنگ جوشن سهرابی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: یکی از برنامه های پلیس در راستای خدمت به شهروندان ، استرداد سریع و حداکثری اموال سرقتی مکشوفه به افراد مال باخته است .

وی افزود: در وضعیت موجود تعداد زیادی اموال سرقتی مکشوفه به خصوص تلفن همراه و لوازم خانگی وجود دارند که به دلیل مشخص نبودن هویت مالک و عدم شناسایی هویت افراد مالباخته همچنان بلاصاحب در اختیار پلیس قرار دارد .

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر تصریح کرد: در تدبیر اتخاذ شده از سوی فراجا، سامانه ای در فضای مجازی تحت عنوان "سامانه نمایشگاه اموال سرقتی مکشوفه" بارگزاری شده و شهروندان هم استانی که اموال سرمایه‌ای آنان مورد سرقت واقع شده می توانند با ورود در این سامانه و جستجو در اموال سرقتی مکشوفه بلاصاحب بارگزاری شده در جهت شناسایی اموال سرقتی خود اقدام کنند.

سهرابی با راهنمایی مالباختگان برای ورود به این سامانه، گفت: نیاز است که مالباختگان شماره سریال اموال سرمایه ای خود را از قبل لیست کرده و در اختیار داشته باشند و به محض اطلاع از وقوع سرقت اموال خود، بلافاصله با حضور در مراجع قانونی قضایی و انتظامی، شکایت خود را مطرح، ثبت و اقدامات قانونی بعدی انجام اده باشند.

وی در خصوص نحوه ورود شهرندان به سامانه نما، عنوان کرد: ابتدا در بستر اینترنت به آدرس nama.police.ir مراجعه کرده و با باز شدن صفحه سامانه اموال مکشوفه از میان دو گزینه ورود و پیگیری درخواست، گزینه ورود را انتخاب کنند.

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر ادامه داد: در مرحله بعد فرد متقاضی باید اطلاعات هویتی، شماره تلفن همراه و شماره کد ملی را وارد و با زدن تیک قوانین ثبت نامه را مطالعه و تائید کردم، گزینه شروع ثبت نام را انتخاب نماید.

سهرابی بیان کرد: سپس متقاضی باید کد تائید ارسال شده به تلفن همراه خود را در کادرهای مربوطه وارد و پس از تعیین نام کاربری و رمز عبور برای خود، گزینه ثبت نام را انتخاب کند .

وی یادآور شد: در این مرحله متقاضی مجدد به صفحه ابتدایی هدایت و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و با وارد کردن نام کاربری و رمز خود، وارد این سامانه شده و از خدمات آن از جمله جستجو برای پیدا کردن اموال سرقتی خود با درج شماره سریال کالای سرقتی استفاده می کند.

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر تاکید کرد: نحوه استفاده متقاضیان از این سامانه در بستر اینترنت نیز بارگزاری شده و شهروندان می توانند از آن طریق نیز نحوه ورود و استفاده از خدمات این سامانه را پیگیری و دنبال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha