۱۹ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۱۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84993926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا از باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی سوریه استقبال کرد

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده دائم آمریکا گفت: ایالات متحده آمریکا از حمایت یکپارچه  اعضای شورای امنیت از تمدید قطعنامه ارسال کمک های بشردوستانه فرامرزی به سوریه و باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی استقبال می کند.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل در نشست امروز خود به وقت محلی در نیویورک، به اتفاق آرا با تمدید ۶ ماهه باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی سوریه برای ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه از طریق ترکیه موافقت کرد.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در سخنانی در نشست شورای امنیت افزود: با تمدید این مکانیسم فرامرزی، ما دسترسی مردم سوریه به غذا، آب، سرپناه و سایر کمک‌های حیاتی بشردوستانه را تضمین کرده ایم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در عین حال گفت: ما به تمدید ۱۲ ماهه این مکانیسم نیاز داریم. سازمان ملل، شرکای بشردوستانه ما و مردم سوریه به تمدید این مکانیسم نیاز دارند. در واقع، تمدید این قطعنامه هرگز نباید مورد بحث واقع می شد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: سازمان ملل اعلام کرده است که ۱۵.۳ میلیون نفر از مردم سوریه در سال ۲۰۲۳ به کمک نیاز خواهند داشت که این افزایش پنج درصدی نسبت به سال گذشته است. اکثر نیازمندان سوری زنان و کودکان هستند.

وی مدعی شد: ما خواستار آتش‌بس فوری در سراسر کشور و مشارکت معنادار در یک فرآیند سیاسی فراگیر مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت هستیم.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: تا زمانی که پیشرفت پایدار در دستیابی به یک راه حل سیاسی برای پایان درگیری حاصل نشود، آمریکا از بازسازی سوریه تحت رهبری رژیم بشار اسد حمایت نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha