جاده کلات -درگز و ۴۶ راه روستایی در خراسان رضوی مسدود شد

مشهد-ایرنا- بر اساس اعلام راهداری خراسان رضوی و فرمانداری شهرستانهای کلات و درگز بارش برف و یخبندن جاده کلات-درگز و ۴۶ راه روستایی در این دو شهرستان شمالی را مسدود کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا گفت: جاده کلات - درگز و بالعکس به دلیل کولاک شدید، عدم دید افقی کافی و لغزندگی سطح جاده تا اطلاع بعدی مسدود است.

جعفر شهامت افزود: در پی بارش برف در جاده های درگز - قوچان، قوچان - امام قلی، مشهد-چناران، قوچان -چناران و قوچان- فاروج، تربت جام - فریمان، سرخس -مشهد، خوشاب -سرولایت نیشابور سطح محورها در این مناطق لغزنده گزارش شده است.

وی گفت: بارش باران در شهرستان‌های جوین و تربت حیدریه و زاوه نیز سطح جاده ها در این مناطق را لغزنده کرده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: در اثر مه گرفتگی، دید افقی رانندگان در محور های سرخس - مشهد (مزداوند)، آزادراه مشهد - باغچه، و جاده های فریمان - مشهد، مشهد - کلات، باغچه - نیشابور، باغچه - تربت حیدریه محدود شده است.

قطع برق شش روستای کلات

فرماندار کلات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تقریبا همه راه های روستایی در بخش هزار مسجد و بخشی از راه های روستای بخش مرکزی و محور پرتردد ژرف ئر بخش زاوین به دلیل بارش شدید برف و یخبندان مسدود شده است.

علی صلاحی افزود: در اثر قطع خطوط انتقال نیرو برق شش روستا در بخش زاوین نیز قطع شده و نیروهای خدماتی در حال رفع مشکل هستند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه قطع گاز در مناطق شهری و روستایی گزارش نشده و عوامل راهداری در حال بازگشایی مسیرهای بین شهری و روستایی این شهرستان است.

علی اکبر محدث، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار درگز نیز به ایرنا گفت: در حال حاضر راه ارتباطی شش روستای دهستان درونگر بخش نوخندان در اثر بار برف شدید مسدود و عوامل راهداری در حال بازگشایی این مسیرها است.

شهرستان مرزی، کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

شهرستان مرزی ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین است. حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کلات شهرنشین و بقیه به دامداری و کشاورزی مشغول هستند.

۵۱گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha