۲۰ دی ۱۴۰۱، ۰:۰۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84993987
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چین خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه شد

نیویورک- ایرنا- سفیر چین در سازمان ملل اظهار داشت که تحریم‌ها مانع دسترسی به منابع بشردوستانه است و خواستار لغو تحریم‌ها علیه دمشق شد.

"ژانگ جون" سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در پی تمدید باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی سوریه گفت: چین امیدوار است که شورای امنیت و آژانس های ذیربط سازمان ملل از فرصت تمدید مکانیسم کمک های فرامرزی برای جمع بندی تجربیات و رفع کاستی های اجرایی این مکانیسم در شش ماه گذشته استفاده کنند تا از اجرای کامل و موثر آن در آینده اطمینان حاصل شود.

سفیر چین در سازمان ملل ادامه داد: کشورها باید کمک بیشتری به بهبود مستمر وضعیت بشردوستانه همه سوری ها انجام دهند.

این مقام دولت چین با بیان اینکه این مکانیسم باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه کاملا احترام بگذارد، افزود: به منظور دستیابی به کیفیت و کارایی در پروژه های بازسازی باید تلاش های جدی صورت گیرد.

سفیر چین در سازمان ملل تصریح کرد: تحریم‌های یکجانبه مانع دسترسی به منابع بشردوستانه به سوریه است و در تضاد با تلاش‌های شورای امنیت و جامعه بین‌المللی برای بهبود دسترسی بشردوستانه به این کشوراست.

وی تصریح کرد: چین بار دیگر از کشورهای مربوطه می خواهد که تحریم های یکجانبه علیه سوریه را فوری و به طور کامل لغو کنند.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل در نشست امروز دوشنبه خود به وقت محلی در نیویورک، به اتفاق آرا با تمدید ۶ ماهه باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی سوریه برای ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه از طریق ترکیه موافقت کرد.

قطعنامه ۲۶۴۲ شورای امنیت سازمان ملل از دبیرکل می خواهد که گزارش ویژه ای در مورد نیازهای بشردوستانه در سوریه ارائه کند. این گزارش باید شامل روندهای کلی مربوط به عملیات امن و بدون مانع سازمان ملل، پروژه های بازیابی اولیه، و اطلاعات دقیق در مورد کمک های بشردوستانه ارائه شده از طریق عملیات فرامرزی مرزی بشردوستانه سازمان ملل، از جمله شفافیت، سازوکار توزیع، تعداد ذینفعان، شرکای عملیاتی، مکان های تحویل کمک و حجم و ماهیت اقلام تحویل شده باشد.

قطعنامه همچنین تشکیل یک گفتگوی تعاملی غیررسمی شورای امنیت را به منظور بررسی و پیگیری منظم اجرای این قطعنامه، از جمله پیشرفت در پروژه‌های بازیابی اولیه، تشویق می‌کند که از طریق این سازوکار، شورا می‌تواند پیشرفت در اجرای مؤثر و متوازن قطعنامه را رصد کند.

سازمان ملل معتقد است: هیچ جایگزینی برای راه حل کمک های فرامرزی در سوریه وجود ندارد. مجوز کمک فرامرزی برای ادامه عملیات های سازمان ملل در سوریه، بسیار حیاتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha