بهسازی جاده سرعین – آلوارس نیازمند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بهسازی، تعریض و بازیافت سرد جاده سرعین – آلوارس ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محبوب حیدری روز جمعه در مصاحبه با ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهسازی جاده منطقه گردشگری آلوارس گفت: از مجموع مسیر ۱۰ کیلومتری جاده سرعین- آلوارس ۲.۵ کیلومتر ابتدای مسیر پس از اتمام عملیات تعریض و بازیافت سرد ، با اجرای یک لایه روکش آسفالت مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در ۲.۵ کیلومتر دیگر از مسیر عملیات تعریض و بازیافت سرد در یک طرف مسیر اتمام یافته و با یک لایه روکش آسفالت نیز اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: مطالبات پیمانکار این طرح ۱۷۰ میلیارد ریال است که برای تامین آن تلاش می‌شود.

آلوارس اردبیل پس از شمشک تهران دومین پیست اسکی معتبر ایران است که در دامنه جنوبی کوه سبلان (با ارتفاع چهار هزار و ۸۱۱ متر) قرار دارد و از نظر چشم‌اندازهای کم‌نظیر، هوای دلپذیر در تابستان و وجود پیست اسکی از نقاط سیاحتی و تفریحی پرجاذبه ایران به شمار می‌آید.

دسترسی به پیست آلوارس به واسطه جاده‌ای با طول ۲۴ کیلومتر و عرض ۱۸ متر از شهر سیاحتی سرعین امکان‌پذیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اجرای طرح بهسازی جاده اصلی کلور - درام در ۲ قطعه خبر داد و گفت: جاده کلور–درام با تامین اعتبارات لازم از محل تهاتر نفت و اعتبارات ماده ۵۶ تا سه سال آینده بهره برداری می‌شود.

حیدری با تشریح آخرین وضعیت پروژه جاده کلور - درام در جنوب استان اردبیل گفت: اجرای این طرح در ۲ قطعه به پیمانکار واگذار شده و ۱۰هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تهاتر نفت و ماده ۵۶ به این طرح اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار این طرح تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد، افزود: قطعه ۲ جاده اصلی خلخال - کلور – درام توسط شرکت جهاد نصر زنجان در حال اجراست.

حیدری خاطرنشان کرد: دو ترانشه حجیم در این پروژه واقع شده است و در صورت تامین اعتبار عملیات خاکبرداری ، خاکریزی و ابنیه فنی تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره عملیات اجرایی قطعه یک این طرح نیز به طول سه و نیم کیلومتر افزود: قطعه یک این طرح توسط شرکت ترانشه پل راه در حال اجرا بوده و پیمانکار احداث کارگاه تولید بتن برای آغاز ابنیه فنی مسیر را در برنامه دارد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در سرزمین فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند است.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha