سهمیه گوشت منجمد تنظیم بازار خراسان رضوی ۱۲۰۰ تن است

مشهد- ایرنا- مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت:سهمیه این استان از گوشت تنظیم بازار که با هدف تامین نیاز مردم توزیع می شود هزار و ۲۳۳ تن گوشت منجمد گوساله و گوسفند تعیین شده است.

سعادت علی‌نیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از این میزان ۸۲۲ تن گوشت گوساله منجمد و ۴۱۱ تن گوشت گوسفندی منجمد است که با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز از چهارشنبه هفته گذشته در بین مردم در حال توزیع است.

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر اساس ضرایب شهرستانی میزان سهمیه توزیع هر شهرستان را تعیین کرده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با اشاره به این که بیش از ۱۵۰ تن از این میزان گوشت تا کنون در سطح شهرستانهای استان توزیع شده است گفت: مردم در تمامی مراکز و فروشگاههای تعاونی و فروشگاههای بزرگ به گوشت تنظیم بازار دسترسی دارند.

علی نیا افزود: قیمت هر کیلوگرم ران گوسفندی منجمد ۱۵۵ هزارتومان، سردست گوسفندی ۱۴۵ هزار تومان، گردن ۱۳۵ هزار تومان، راسته ۱۴۰ هزار تومان و گوشت قلوه گاه منجمد گوسفندی۱۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: در گوشت گوساله نیز هر کیلوگرم ران ۱۵۵ هزار تومان ، سردست و گردن ۱۵۰ هزار تومان، قلوه گاه ۱۳۰ هزار تومان و راسته ۱۶۰ هزار تومان برای مصرف کننده عرضه می‌شود.

حدود ۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس در خراسان رضوی وجود دارد و این استان سالانه بیش از ۸۰ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha