بارش برف تردد در جاده های روستایی خراسان رضوی را دشوار کرده است

مشهد-ایرنا- براساس اعلام فرمانداران شهرستانهای شمالی خراسان رضوی برخی جاده های روستایی همچنان مسدود بوده و تردد در بسیاری از روستاها با مشکل مواجه است.

فرماندار کلات روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر تردد در مسیرهای اصلی کلات-مشهد و کلات-لائین به دلیل لغزنده بودن و یخ‌زدگی سطح جاده فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

علی صلاحی افزود: ترددها در اغلب مسیرهای روستایی شهرستان سخت گذر و کوهستانی کلات به سختی صورت می گیرد و می توان گفت تردد غیرقابل انجام است اما مسیر روستایی مسدودی نداریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر گروه های امدادی با خودروهای کمک دار در آمادگی کامل هستند تا در صورت لزوم مواد ضروری را به روستاها انتقال دهند.

فرماندار کلات به قطع برق ۱۰ روستا طی شب گذشته اشاره کرد و گفت: این قطع برق به دلیل نفوذ آب و برف به محل اتصال کابلهای انتقال و ترانسهای برق و اتصالی سیم ها اتفاق افتاده است که با تلاش عوامل شرکت برق مشکل برطرف شد.

انسداد راه ۹ روستای درگز

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار درگز نیز گفت: در حال حاضر راه ارتباطی روستاهای "نصرت آباد، حسین آباد یانبلاغ و تاج الدین" در بخش مرکزی مسدود است و راه ۶روستای دهستان درونگر بخش نوخندان نیز که از شب گذشته در اثر بارش برف شدید مسدود بود همچنان بسته است.

علی اکبر محدث افزود: تلاش راهداران از شب گذشته معطوف به شن و نمک پاشی در مسیرهای بین شهری و اصلی است و بلافاصله برای بازگشایی راه های روستایی اقدام می شود.

سختی تردد در جاده های روستایی بخش رضویه

معاون امور عمرانی فرماندار مشهد نیز گفت: به دلیل اینکه ۴۰ درصد روستاهای بخش رضویه جاده آسفالته ندارند با بارش باران و برف شاهد ایجاد مشکل برای تردد روستائیان منطقه هستیم.

مهدی برامکی افزود: نیروهای راهداری هم اکنون در مسیرهای شهرستان و راه های روستایی در حال فعالیت هستند و تاکنون مسیری مسدود نشده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون جاده مشهد-کلات لغزنده و یخ زده است و استفاده از زنجیر چرخ در این محور کوهستانی اصلی الزامی است.

معاون فرماندار مشهد گفت: وضعیت فشار گاز در این شهرستان مطلوب است اما از شهروندان می خواهیم برای جلوگیری از کاهش فشار گاز مصرف بهینه و صحیح را در دستور کار قرار دهند تا مشکلی ایجاد نشود.

تردد در جاده های روستایی چناران با زنجیر چرخ

فرماندار چناران نیز در تشریح آخرین وضعیت جاده های این شهرستان گفت: راه های اصلی شهرستان چناران باز و تردد در آنها جریان دارد ولی تردد در مسیرهای روستایی صرفا با زنجیر چرخ ممکن است.

محسن مه آبادی با اشاره به تعطیلی ادارات، دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی به استثنای مراکز امدادی، خدماتی، درمانی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه افزود: از مردم می خواهیم در صورت نداشتن ضرورت از سفر اجتناب کنند و انجام امور را به هفته بعد موکول کنند.

وی اضافه کرد: تا این لحظه به دلیل بارش برف و برودت هوا هیچ گونه خسارتی در این شهرستان ایجاد نشده است.

بر اساس اعلام راهداری خراسان رضوی بارش برف در حوزه راه شهرستان های نیشابور، چناران، طرقبه و شاندیز، تایباد، تربت حیدریه و باخرز همچنان ادامه دارد و جاده های مناطق یاد شده و مسیرهای گناباد - بجستان و خواف - تایباد لغزنده است.

همچنین به دلیل مه گرفتگی در جاده سرخس - مشهد در محدوده گردنه مزداوند دید افقی رانندگان کاهش یافته است از این رو با توجه به لغزندگی سطح محور، تردد تریلر و کامیون در جاده های کلات - درگز، کلات - مشهد و سرخس - مشهد ممنوع و تردد وسایل نقلیه سواری با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

فرماندار طرقبه شاندیز نیز گفت: در حال حاضر تردد در جاده روستایی و کوهستانی زشک که مسیر دسترسی چهار روستای پرجمعیت است با مشکل مواجه است.

حمیدرضا ضیایی رحیمیان افزود: هم اکنون عوامل راهداری در این جاده یخ زده و لغزنده مستقر شده و عبور و مرور در این مسیر را مدیریت کرده اند ولی سایر مسیرها باز و تردد روان در آنها جریان دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha