۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 84994302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: از دولت برزیل حمایت می کنیم/ داسیلو ثبات را برقرار خواهد کرد

تهران- ایرنا - سخنگوی وزارت امورخارجه چین خاطرنشان کرد چین از نزدیک شرایط و اوضاع جاری در برزیل را دنبال می کند و قاطعانه از اقدامات دولت برزیل برای آرام کردن شرایط و برقراری نظم و ثبات این کشور پشتیبانی می کتد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای وزارت امورخارجه چین، « وانگ ونبین » سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد چین از نزدیک شرایط برزیل را دنبال می کند و قاطعانه مخالف خشونت هایی است که در روز ۸ ژانویه اتفاق افتاده است. وی در ادامه سخنانش با اشاره به این که برزیل شریک استراتژیک و همه جانبه چین است خاطر نشان کرد کشورش از تمامی اقدامات دولت برزیل برای آرام کردن اوضاع و بازسازی نظم و حفظ ثبات حمایت می کند.

وانگ ونبین همچنین افزود ما معتقدیم با رهبری « لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا » به عنوان رئیس جمهوری برزیل این کشور به ثبات و هماهنگی اجتماعی خواهد رسید.

برخی گزارش ها حاکی است اولین سفر خارجی لولا داسیلو در دوره جدید ریاست جمهوری خود به مقصد پکن انجام خواد شد.
به گزارش روزنامه چاینا دیلی، وانگ چی شان معاون رئیس جمهوری چین که به نمایندگی شی جین پینگ اخیرا در مراسم تحلیف داسیلوا شرکت کرد، دعوتنامه ای از جانب رئیس جمهوری این کشور به پکن همراه با پیام تبریک ارسال شد. وی همچنین افزود لولا داسیلوا دوست قدیمی چین است که برای توسعه روابط چین و برزیل اقدامات زیادی انجام داده است.

لوئیس لولا داسیلوا رئیس جمهوری بزریل در سخنرانی مراسم تحلیفش تاکید کرد دولت جدید متعهد به " یکپارچگی و بازسازی " برای حل و فصل بحران ها و چالش های حال حاضر بزریل است تا این کشور را که بزرگ ترین کشور آمریکای لاتین است را بار دیگر در میان اقتصادهای بزرگ دنیا قرار دهد و بزریل را به صحنه های بین الملل بازگرداند.

این سومین دور ریاست جمهوری وی به مدت ۴ سال دیگر است. انتخابات ریاست جمهوری برزیل در اکتبر ۲۰۲۲ با پیروزی ۵۰.۹ درصدی با شمار ۶۰ میلیون و ۳۰۰ هزار رای موافق برای داسیلوا در برابر رقیبش خائیر بولسونارو که ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار رای برابر ۴۹.۱ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود اتفاق افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha