بارش پراکنده برف پدیده غالب جوی در استان همدان است

همدان- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان پدیده غالب جوی این استان تا پایان هفته جاری را ابرناکی و همراه با بارش پراکنده برف و وزش باد ملایم پیش‌بینی کرد.

محمد حسن باقری شکیب روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری و ابری، همراه با ریزش برف پراکنده، کولاک، وزرش باد ملایم و مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

وی با اشاره اینکه بعد از ظهر امروز آسمان بیشتر نقاط استان همراه با بارش برف پراکنده است، افزود: بارش های امروز ضعیف و به دلیل سردی هوا بیشتر به صورت ریزش برف است.

وی اظهار داشت: دمای هوای بیشتر نقاط استان همدان تا ۲ روز آینده بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: ابرناکی آسمان به ویژه در مناطق شمال و شمال غرب استان رخ داده که موجب افزایش رطوبت هوا شده است.

باقری شکیب میانگین دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته را نیز بین سه تا چهار درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: نهاوند با هفت درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب بیشترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته را ثبت کردند.

وی افزود: بیشترین میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته نیز به میزان هشت میلیمتر در شیرین‌سو ثبت شد.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha