۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 961
کد خبر: 84994401
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در گرمی تا ۳۰ دی‌ماه ادامه دارد

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا در شهرستان گرمی طی ۱۸ روز گذشته روند مطلوبی داشته و این طرح تا ۳۰ دی ماه ادامه دارد.

داود شایقی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: این سرشماری با هدف جمع آوری آخرین آمار و اطلاعات جمعیتی و ارتقای سطح خدمات عمومی و اجتماعی به صورت آزمایشی در شهرستان گرمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ثبت نشانی و کد پستی شهروندان در پایگاه اطلاعات ایرانیان، ضرورت تهیه، تدوین و انتشار به موقع داده‌ها را برای انسجام بخشی در این حوزه یادآور شد و افزود: آمارگیری و سرشماری ثبتی مبنا با هدف تعیین آمار دقیق جمعیت و مسکن در سال ۱۴۰۵ در سطح ملی و استانی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه شهرستان گرمی به عنوان شهرستان هدف در استان اردبیل تعیین شده است، گفت: در شیوه سرشماری ثبتی مبنا، افراد و حوزه مسکن مبنای آمار و اطلاعات بوده و سرشماری میدانی صورت نمی‌گیرد.

شایقی ادامه داد: این آمار و اطلاعات در پایگاه داده دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی ثبت خواهد شد و ما با دریافت این اطلاعات به صورت محرمانه سعی می‌کنیم با رویکرد تلفیقی، تجزیه و تحلیل خروجی آماری لازم را به دست آوریم.

وی افزود: در سرشماری ثبتی مبنا دیگر فرایند پر کردن پرسشنامه‌های کاغذی که بسیار زمان بر و هزینه بر است، حذف شده و در قالب اتاق امن داده‌های اطلاعاتی از دستگاه‌های مختلف پردازش اطلاعات می‌شود تا با کمترین هزینه دقیق ترین و مستندترین آمار به دست آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: در سطح ملی و استانی قرار است آمارهای دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی با تطبیق بیشتر استخراج شده و به دور از نگاه جزیره ای آمار و داده‌ها جمع بندی شود.

وی اظهار کرد: براساس قانون چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از افراد ۱۵ سال به بالا تغییر یافته هر یک از این افراد باید به طور جداگانه نشانی خود را در اسرع وقت در پایگاه اطلاعاتی ایرانیان اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha