صاحبان ۲۲۸ واحد زلزله زده در خوی وام بازسازی دریافت کردند

ارومیه - ایرنا - فرماندار خوی با اشاره به روند مناسب اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات زلزله زدگان این شهرستان گفت: تاکنون صاحبان ۲۲۸ واحد زلزله زده وام بازسازی را دریافت کرده‌اند که از این تعداد، ۱۵۵ واحد روستایی و ۷۳ واحد شهری است.

ذبیح الله کاظمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای اعطای تسهیلات بانکی برای بازسازی واحدهای زلزله زده در خوی، ۲۵۰ واحد شهری و ۴۴۰ واحد روستایی به ۶ بانک عامل معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه آواربرداری در مناطق زلزله زده به طور کامل اتمام یافته و عملیات بازسازی با سرعت در حال انجام است، اضافه کرد: تاکنون بتن فنداسیون ۵۰۰ واحد، اسکلت ۳۷۸ واحد، دیوارچینی ۲۶۵ واحد و سقف ۱۸۸ واحد احداث شده است.

فرماندار خوی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۱۶۵ واحد در مرحله بتن سقف، ۳۴ واحد در مرحله نصب درب و پنجره، چهار واحد در مرحله نما و ۶ واحد در مرحله کف سازی قرار دارند.

کاظمی اظهار کرد: امیدواریم با سرعت خوبی که در ساخت واحدهای مسکونی زلزله زده وجود دارد، در آینده نزدیک شاهد سکونت افراد در منازل بازسازی شده و مقاوم باشیم.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد روز ۱۳ مهر امسال، بخش مرکزی شهرستان خوی را لرزاند که این زلزله موجب تخریب یک هزار و ۱۰۰ واحد و بروز خسارت برای بیش از چهار هزار واحد مسکونی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha