۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84994487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمامی راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی استان اردبیل باز است

اردبیل - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همه راه‌های اصلی و فرعی در این استان باز و رفت و آمد در آنها در جریان است.

آیدین هاشمی روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی بارش برف سنگین و کولاک شدید در چند روز اخیر، راه ارتباطی حدود ۴۵۰ روستا در نقاط مختلف استان مسدود شده بود که با تلاش شبانه‌روزی راهداران تمامی آنها تا پایان امروز بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تداوم بارش برف و وجود کولاک شدید باعث شد عملیات برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها توسط راهداران در بارش‌های اخیر با مشکل مواجه شود، اظهار کرد: بیشتر این روستاها در شهرستان‌های خلخال، کوثر، مشگین‌شهر، اردبیل، نیر، نمین، انگوت و گرمی واقع شده بود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه تمامی جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی استان برفروبی و بازگشایی شده و رفت و آمد در آنها در جریان است، اضافه کرد: در حال حاضر تردد در این جاده های استان با تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

هاشمی از شهروندان استان خواست، تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت ضرورت با رعایت سرعت مطمئنه خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی و زمستانی از جمله زنجیرچرخ مجهز کنند، چرا که در صورت نداشتن زنجیر چرخ پلیس راه از رفت و آمد آنها جلوگیری خواهد کرد.

وی به مردم توصیه کرد، قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی است، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

استان اردبیل در مجموع هزار و ۸۹۵ روستا و آبادی دارد که از این تعداد ۶۰ روستا تک خانواری و یا فاقد سکنه، راه ارتباطی ۹۲۸ روستا آسفالت، و راه ارتباطی ۸۷۱ روستا شنی و یا خاکی است.

این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha