۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84994537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرشماری زمستانه حیات وحش پستاندار در طالقان انجام شد

کرج – ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان استان البرز اعلام کرد: سرشماری زمستانه حیات وحش پستاندار منطقه شکار ممنوع طالقان با کمک محیط بانان به مدت سه روز در این شهرستان انجام شد.

محسن فلاح نژاد روز سه شنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا با بیان اینکه سرشماری حیات وحش هر سال به صورت تابستانه و زمستانه در ۲ مرحله تعیین شده است، افزود: سرشماری این وحوش در طالقان به دلیل وسعت منطقه هرسال با کمک تمام محیط بانان ، دوستداران و همیاران محیط زیست در تیم های ۲ الی سه نفره انجام می شود.

وی با بیان اینکه امسال نزدیک به ۴۰ نفر در سرشماری وحوش طالقان شرکت کردند، اظهار کرد: این سرشماری ویژه پستانداران گونه شاخص منطقه شکار ممنوع شامل کل و بز وحشی است اما در این بررسی ها گونه های جانوری دیگر مانند پلنگ، خرس، شغال، گرگ و روباه نیز به ثبت می رسد.

فلاح نژاد در خصوص نحوه سرشماری وحوش بیان کرد: تیم های سرشماری با تجهیزاتی که در اختیار دارند به نقاط مشخص اعزام شده و با مشاهده وحوش ، نام گونه، تعداد به تفکیک سن ، جنس گونه و نام محل را به ثبت می رسانند.

وی با اشاره به اینکه در سرشماری گونه شاخص منطقه شکار ممنوع طالقان، آمار مطلوب ارزیابی شده است ، گفت : در بخش پرندگان نیز تاکنون مواردی از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زیستگاه های طالقان مشاهده نشده است.

این سرشماری نیز به تازگی در زیستگاه های شهرستان ساوجبلاغ استان البرز انجام شد و در مرحله بعد در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی ( حاشیه جاده کرج - چالوس ) انجام می شود.

منطقه شکار ممنوع طالقان ۷۵ هزار هکتار و منطقه حفاظت شده البرز جنوبی ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha