بارش برف تردد در برخی نقاط شهرکرد را کُند کرد+فیلم

شهرکرد- ایرنا- بارش برف در بیستمین روز از زمستان ۱۴۰۱ علاوه بر خوشحالی برای مردم، کشاورزان و باغداران اما تردد خودروهای شهروندان شهرکردی را با کُندی مواجه کرد.

به گزارش ایرنا، به‌دنبال پیش‌بینی، اعلام و صدور هشدار نارنجی از سوی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری مبنی بر آغاز بارش برف در نقاط مختلف استان از اواخر روز دوشنبه، بارندگی‌ها از حدود ساعت ۱۹ در شهرکرد آغاز شد.

به‌علت بارش برف در شامگاه دوشنبه تمامی دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مدارس متوسطه اول و دوم سراسر استان تعطیل شد.

ادارات خدمات‌رسان و مراکز بهداشتی و درمانی شامل این مصوبه نیست و فعالیت آموزشی کودکستان‌ها و دبستان‌های استان به‌صورت غیرحضوری در شبکه شاد برگزار می‌شود و امتحانات داخلی و هماهنگ این مدارس لغو و زمان برگزاری این آزمون‌ها به‌زودی از سوی مدارس اعلام خواهد شد.

این در حالی است که برخی از شهروندان شهرکرد در ساعت ۱۳ در محله‌های میرآباد، منظریه، مهدی‌آباد، بروم‌پهنه و نقاط دیگر شهرکرد با تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) از کُند بودن روند تردد در این مناطق تا ساعت مذکور خبر دادند.

براساس مشاهده‌های میدانی خبرنگار ایرنا مرکز شهرکرد برخی از شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری نیز با پارو و بیل مشغول برف‌روبی و پاک‌سازی کوچه‌ها و معابر مقابل خانه‌های خود شدند.

۵۰ خودرو اقدام به برف‌روبی خیابان‌های شهرکرد کرد

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد گفت: روز بیستم دی‌ماه ۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین از شهرداری و بهش خصوصی و ۱۰۰ راننده و پاک‌بان برای برف‌روبی معبرها و خیابان‌های مرکز استان در حال خدمات‌رسانی و فعالیت هستند.

محمدرضا محمدیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد ۳۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین مختص شهرداری شهرکرد و بقیه از خودروهای استیجاری بخش خصوصی است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود برف‌روبی خیابان‌های شهرکرد تا روز سه‌شنبه انجام و شن‌ونمک‌پاشی انجام شود تا بتوان برف‌روبی کوچه‌ها را آغاز کرد.

محمدیان تصریح کرد: علاوه بر بارش سنگین برف و درخواست کمک از دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری و ستاد مدیریت بحران استان اما تاکنون هیچ‌کدام از دستگاه‌های اجرایی به کمک شهرداری شهرکرد نیامده‌اند.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و ارتفاع برف صبح روز سه‌شنبه در این شهر به ۱۹ سانتی‌متر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha