جمع آوری پرچم فلسطین مغایر با منشور سازمان ملل/ نژادپرستی اسرائیل جنایت ضد بشری است

تهران- ایرنا - سازمان عفو بین‌الملل تصمیم رژیم صهیونیستی برای جمع آوری پرچم فلسطین از اماکن عمومی در سرزمین اشغالی فلسطین را مغایر با منشور سازمان ملل و قوانین حقوق بشر دانست و اعلام کرد که نژادپرستی رژیم صهیونیستی یک جنایت ضد بشری است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه «المملکه» اردن، سازمان عفو بین‌الملل امروز (سه شنبه) اعلام کرد که تصمیم «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از برافراشته شدن پرچم فلسطین در داخل سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، مغایر با منشور سازمان ملل و حقوق بشر و تلاشی بزدلانه و قابل پیش بینی برای محو هویت یک ملت است.

این سازمان افزود که بر اساس نتایج یک نظرسنجی، بیش از ۸۰ درصد از کسانی که پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آورند، علاوه بر اینکه با این کار هویت ملی خود را ابراز می کنند، اعتراض خود را به سیاست‌های تبعیض نژادی رژیم اسرائیل نشان می دهند.

این سازمان حقوق بشری با اشاره به این موضوع که این رفتار از نظام‌های سرکوبگر و دیکتاتور در سراسر جهان از زمان آغاز پیدایش آن‌ها سر زده است، اضافه کرد که این نظام ها با این عمل، آزادی بیان و گروه‌های آسیب‌پذیر را سرکوب و حقوق آن‌ها را مصادره می‌کنند.

عفو بین‌الملل با درخواست از مقامات رژیم صهیونیستی برای پس گرفتن دستورالعمل‌های صادره، هشدار داد که این دستورالعمل‌ها نقض آشکار مواد ۲.۷، ۱۹ و ۲۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر و منشورهای سازمان ملل است که سنگ بنای حقوق بین‌الملل را تشکیل می‌دهند.

«رامی حیدر» سخنگوی سازمان عفو بین الملل گفت که دستورالعمل ممنوعیت برافراشتن پرچم فلسطین در فضای عمومی به صورت فراگیر و لغو استانداردهای مشخص و قانونی در این زمینه، در زمره جرم‌های گروهی نژادپرستانه قرار می‌گیرد.

وی با ابراز تاسف عمیق از تصمیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود: پیش از این پیش بینی می‌کردیم که چنین اقدامات ناجوانمردانه‌ای برای محو هویت مردم فلسطین و محو نمادهای ملی انجام شود در حالی که مطمئن هستیم که آن‌ها (مقامات رژیم صهیونیستی) شکست خواهند خورد، همانطور که ده‌ها تلاش مشابه آن‌ در مدت بیش از هفت دهه شکست خورده است.

حیدر اضافه کرد: مطمئن هستیم که این فقط یک اقدام از سری برنامه‌هایی است که کابینه جدید رژیم اسرائیل برای مشروعیت بخشیدن به تبعیض نژادی (آپارتاید) انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه برافراشتن پرچم فلسطین در زمره آزادی بیان قرار می‌گیرد و سرکوب آن نقض حقوق بشر است، ادامه داد: ممانعت از آزادی بیان با این روش ممکن است به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های دیگر منجر شود..از نژاد پرستی (آپارتاید) به عنوان جنایت علیه بشریت نام برده می‌شود.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یکشنبه شب به رئیس پلیس صهیونیست‌ها دستور داد که پرچم فلسطین از اماکن عمومی سرزمین‌های اشغالی فلسطین جمع آوری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha